2 924
0
“Я намагаюся дивитися на освіту одночасно очима батька і очима умовної молодої людини. Оцінюю ситуацію як клієнт освітньої послуги, а аналізую як міністр. Найбільшими “травмами” української освіти сьогодні є зупинка реформи Нової української школи, стан вищої освіти і невідповідність освіти ринку праці”, – розповів міністр освіти і науки Оксен Лісовий в інтерв’ю ГС “Освіторія”.
Повний текст інтерв’ю читайте за посиланням.
За словами міністра, рік реформи уже “випав”, адже вона не була профінансована. Ідеться про 1,5 мільярда гривень, які передбачалися на 2022 рік і які були секвестровані. На цей рік у бюджеті також не були закладені кошти на НУШ.
Ці гроші потрібні для підвищення кваліфікації вчителів, оснащення лабораторій, друку підручників. “Окрім цього, маємо велику діру, яку ще коректно обраховуємо, – це від 100 до 500 мільйонів гривень на компенсацію втраченого обладнання. На звільнених територіях школи стоять розграбовані: окупанти винесли або понищили майно. Тому зараз не можемо повноцінно відновити навчання навіть у регіонах, де це порівняно безпечно. Плюс ця сума кожного дня зростає, бо бойові дії тривають”, – додав Оксен Лісовий.
Щоб продовжити втілення НУШ, потрібно розробити систему й забезпечити навчання вчителів-предметників, адже, як зазначив міністр, реформа без учителя нічого не варта.
Разом із тим він наголосив, що потрібно переосмислити суть реформи НУШ: “…з моменту дизайну реформи минув час, ми маємо нові виклики, а також досвід впровадження в початковій школі – як успішні кейси, так і не дуже. Усе це треба накласти на первісну концепцію. Ми вже говорили і з авторами реформи, і з учителями-практиками – усі вони погоджуються, що важливо врахувати досвід і нові реалії, внести корективи і якомога швидше запускати все в роботу”.
Читайте також: “Справжня НУШ у середній школі чи її імітація? Що необхідно зробити для реформи прямо зараз”.
Фото: ГС “Освіторія”
Обговорення