8 538
0
Міністерство освіти і науки України затвердило нову редакцію Програми загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти. Основна новація Програми – розширення переліку компетентностей, які будуть оцінювати в межах моніторингового дослідження.
Про це повідомляє Український центр оцінювання якості освіти.
УЦОЯО з 2018 року проводить довготривалий загальнодержавний зовнішній моніторинг якості початкової освіти (ЗЗМЯПО), участь у якому бере учнівство 4-х класів і вчительство, яке навчало цих дітей. Станом на сьогодні проведено два цикли моніторингу – у 2018 та 2021 роках.
У межах перших циклів метою було оцінити рівень сформованих у випускників і випускниць початкової школи двох ключових компетентностей – читацької і математичної, а також виявити чинники, які впливають на рівень сформованості згаданих компетентностей.
В УЦОЯО наголосили, що саме результати ЗЗМЯПО 2018 та 2021 років на сьогодні є єдиним в Україні джерелом достовірної інформації як про якість початкової освіти, так і про освітні втрати молодших школярів, що були спричинені пандемією COVID-19.
Розпочалася підготовка до наступного, третього, циклу моніторингу, основний етап якого заплановано провести навесні 2024 року. У межах чергового циклу, крім читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи, у фокусі уваги буде також природничо-наукова компетентність, яку в оновленій Програмі моніторингу визначено як “здатність особи застосовувати в практичній діяльності наукове розуміння природи (явищ, процесів, закономірностей, законів) і методи та інструменти природничих наук, техніки й технології (спостерігати, збирати й систематизувати дані, формулювати гіпотези, проводити дослідження / експерименти, аналізувати й оцінювати результати), усвідомлено ставитися до збереження природи й покращення якості життя людини, громади й людства загалом, збалансованого розвитку суспільства”.
Нині фахівці Українського центру працюють над розробленням рамкового документа з оцінювання природничо-наукової компетентності молодших школярів та інструментів (тестів, анкет) для вимірювання рівня сформованості природничо-наукової компетентності. Восени 2023 року буде проведено пілотування напрацьованих інструментів з метою перевірки їхньої валідності та надійності.
Нагадаємо, що триває третій етап сертифікації вчителів початкових класів.
Фото: Український центр оцінювання якості освіти
Обговорення