16 193
0
Сьогодні українські абітурієнти мають доволі низьку мотивацію вступати в педагогічні заклади вищої освіти. Більшість обирає їх як запасний варіант, куди можна вступити навіть і з невисокими балами ЗНО або НМТ.
Про це під час виступу в межах другого модулю курсу “Освіта задля успіху українців” від Київської школи державного управління ім. С. Нижнього розповів заступник керівника освітнього комітету Верховної Ради України Сергій Колебошин.
Посадовець зазначив, що вкрай важливим елементом реформування освіти в Україні є зміна системи педагогічної освіти та тих траєкторій, якими вчитель потрапляє до школи й залишається в ній. Адже, за словами Сергія Колебошина, протягом перших 2 років роботи педагогів у закладах освіти відбувається “відсів”: багато хто розуміє, що вчителювання не для нього й залишає професію.
Крім того, нардеп наголосив, що на сьогоднішньому етапі найменших балів зовнішнього незалежного оцінювання достатньо, аби вступити в педагогічні заклади вищої освіти, наприклад, на фізмат.
“Вступають кудись… Якщо нікуди не вступили, окей, – підемо до педагогічного”, – зазначив він.
Саме тому, за словами Сергія Колебошина, наразі важко говорити про підвищення якості роботи вчителя і, відповідно, підвищення його соціального статусу, адже рівень підготовки й мотивації людей, які йдуть у професію, “нехай і з високою заробітною платою (в рази більшою ніж сьогодні) залишає й залишатиме бажати кращого”. А така ситуація, очевидно, не мотивує жодну молоду людину обрати ту чи ту педагогічну траєкторію.
Посадовець також наголосив, що Україні дуже важливо вкладатися не в перепідготовку тих, хто “криво навчений спочатку”, а загалом принципово змінювали систему педагогічної освіти. Зазначається, що наразі в МОН шукають підходящі моделі для забезпечення цієї реформи.
Читайте також: “Гроші (не) ходять за вчителем: про проблеми й зміни в системі підвищення кваліфікації вчителів”.
Титульне фото: ПП “Слуга народу”
Обговорення