Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

10 Лютого 2024

44% вчителів відзначають збільшення робочого навантаження – результати дослідження savED

Такі дані отримали у благодійному фонді savED під час дослідження “Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення”. Моніторинг відбувся у 2022-2023 навчальному році, а 10 лютого 2024 оприлюднили його результати.

В опитуванні взяли участь 1141 педагог, 146 представників громад та 64 представники органів місцевого самоврядування зі 120 шкіл України. Освітян запитували, як змінилися їхні виклики та робоче навантаження у порівнянні з періодом до повномасштабного вторгнення.

За даними опитування:

  • 44% вчителів і 46% представників адміністрацій розповіли, що робоче навантаження зросло;
  • 44 та 48% відповідно зазначили, що нічого не змінилося;
  • натомість 12% вчителів і 5% представників адміністрації озвучили, що зараз роботи поменшало.

“Найімовірніше, це ті школи, які постраждали від обстрілів та зараз функціонують в онлайн-форматі, де зменшилася кількість паперової роботи”, - коментує директорка Благодійного фонду savED Оленка Северенчук.

Серед основних чинників збільшення навантаження учительство та освітні управлінці виділяють збільшення часу на підготовку до уроків у змішаному та дистанційному форматах, необхідність виділяти час на психоемоційну підтримку учнів та налаштування їх на навчальний процес. Також додаткове навантаження виникає через безпекові виклики. Водночас учительство нарікає на зниження власної продуктивності через психоемоційний стан.

На запитання, якої підтримки і допомоги потребують найбільше, 75% вчителів та 83% представників адміністрацій зазначили підвищення заробітної плати.

Технічної підтримки потребує 42% вчителів, а на думку адміністрації, така підтримка необхідна для 65% педагогів. Як наголошує Оленка Северенчук, це вказує, що отримання техніки і гаджетів залишається актуальним питанням для шкіл.

Потребу у методичній підтримці відчувають 17% педагогів і 29% представників адміністрації.

Учителі та вчительки зазначали, що потребують психологічної підтримки:

  • для 41% освітян ключовим джерелом такої підтримки є рідні, близькі та друзі;
  • 30% можуть звернутися до психолога у своєму закладі освіти;
  • 7% отримують допомогу в безплатних психологів.
  • 5% мають постійні зустрічі з психологами, психотерапевтами, до яких звертаються особисто;
  • 37% озвучили, що психологічної підтримки не потребують.

Читайте також: МОН планує створити інформаційні іміджеві центри для країн, де перебуває найбільше українських учнів, та інтенсивні курси для школярів з ТОТ

Фото у тексті: скриншоти з ютуб-каналу savED Charity Foundation

Титульне зображення: Марія Брикимова, ГО “Смарт освіта”


Обговорення