Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

22 Лютого 2024

Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття для дітей з ООП: які послуги можна отримати та як це зробити

Частина коштів державної субвенції, яку отримують громади, має бути спрямована, зокрема, на надання підтримки дітям і підліткам з особливими освітніми потребами. Такі послуги є безплатними, адже забезпечення інклюзивно-ресурсних центрів усім необхідним обладнанням та оплата таких занять фінансується коштом держави.

Про те, які саме додаткові психолого-педагогічні й корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ можуть отримати діти з ООП, розповіли в Офісі освітнього омбудсмена Сергія Горбачова.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України №88 від 14 лютого 2017 року, додаткові послуги в ІРЦ можуть отримувати діти з ООП:

  • які здобувають освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти;
  • які не відвідують заклади дошкільної освіти;
  • які здобувають освіту в інклюзивних класах загальної середньої освіти;
  • які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
  • які здобувають середню освіту у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

Для цього батькам/опікунам дитини треба звернутися до ІРЦ. Після того, як фахівці центру проведуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (у центрі чи під час виїзду), для неї, за потреби, визначать перелік необхідних занять.

Отримані висновки батьки/опікуни дитини з ООП, яка вчиться в школі чи садочку, мають передати закладу освіти, адже саме на його базі й повинні надавати визначені послуги. Якщо в школі чи дитсадку немає необхідних вузьких спеціалістів (як правило), тоді заклад освіти має звернутися до фахівців ІРЦ й укласти цивільноправовий договір (додаток 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 року № 88).

Однак для дітей, які не охоплені освітою, незалежно від віку, а також дітей, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу, додаткові заняття відбуваються одразу на базі ІРЦ.

Перелік фахівців, які можуть проводити (надавати) додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття, а також орієнтовний список послуг містять додатки 5 та 1 до постанови Уряду № 88. Зокрема, серед можливих варіантів є:

  • ритміка;
  • розвиток мовлення;
  • лікувальна фізкультура;
  • соціально-побутове орієнтування;
  • корекція розвитку;
  • орієнтування у просторі;
  • розвиток слухового, зорового, тактильного сприймання мовлення та формування вимови;
  • корекція зору;
  • корекція та розвиток психофізичних функцій, використання елементів: кінезотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, ерготерапії, ароматерапії, Монтессорі-терапії тощо;
  • логоритміка та інші.

Однак, в Офісі освітнього омбудсмена наголосили, що цей перелік є орієнтовним, і в разі потреби дитина може отримати інші послуги, які не зазначені вище.

Читайте також:Докладно про інклюзивне навчання за кордоном: думки українських учителів та батьків дітей з ООП”.

Титульне фото: freepic.com


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.