Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

1 Липня 2024

Матеріали дослідження “”Нова українська школа в 5–6-х класах”: виклики впровадження” тепер доступні англійською: де подивитися й завантажити

Матеріали дослідження ““Нова українська школа в 5–6-х класах”: виклики впровадження”, яке здійснила ГО “Смарт освіта” спільно з партнерами, стали доступні англійською мовою. Тепер вчителі, освітні управлінці та стейкхолдери української освіти можуть безплатно використовувати доказові дані про впровадження реформи “НУШ” у середній школі під час співпраці з іноземними колегами, партнерами й донорами.

Так, для читачів і читачок за посиланнями доступні:

У дослідженні, зокрема, йдеться про:

  • підвищення кваліфікації вчителів для впровадження реформи;
  • навчальні програми й підручники;
  • методи навчання;
  • комунікацію реформи й чинники, які заважають її впровадженню;
  • проблеми оцінювання досягнень учнів за новою системою;
  • психологічний стан учителів;
  • роботу вчителів з освітніми втратами.

Згідно з даними опитування, 95% респондентів і респонденток обізнані про зміст реформи “НУШ” та її відмінність від старої системи викладання. Але приблизно 40% із них зізналися, що не змогли б за потреби пояснити суть іншим. Ще 5% опитаних відповіли, що знають про “НУШ” замало.

Освітяни й освітянки також вказали, що в початковій школі реформа була впроваджена належно, адже вчителі отримували:

  • надбавку до зарплат;
  • серйозну підготовку;
  • необхідні підручники;
  • навчальні матеріали, обладнання.

Натомість до імплементації НУШ у базовій середній школі педагоги мають чимало зауважень. Так, основними перешкодами для впровадження “НУШ”, на їхню думку, є (можна було обрати декілька варіантів):

  • 53,5% – виснаження через війну;
  • 51% – застарілу систему оплати праці;
  • 41% – скорочення навчального часу через війну;
  • 38% – недостатнє матеріально-технічне забезпечення;
  • 36% – брак якісних навчальних матеріалів;
  • 27% – низьку мотивацію вчителів;
  • 24% – брак якісного методичного супроводу.

Близько 82% респондентів і респонденток також вважають, що підручники, які вони використовують, потребують доопрацювань. Дехто навіть говорив про те, що використовує завдання зі старих посібників, бо не задоволені новими. А розвантаження програм, яке було анонсоване на початку впровадження реформи, фактично так і не відбулося.

Як зазначають аналітики, 78% учителів і учительок, які викладають у 5–6-х класах “НУШ” помітили в себе зростання:

  • тривоги,
  • страху,
  • суму,
  • гніву.

А це, своєю чергою, позначається на продуктивності роботи педагогів. Майже всі опитані освітяни й освітянки (84%) також зазначили, що отримують психологічну підтримку від шкільних психологів у своїх закладах освіти. Утім, у деяких школах такі фахівці відсутні. Найбільше бракує психологів у селах і селищах (в Україні загалом) та в населених пунктах східних областей України (про це розповіли 52% опитаних зі східних регіонів).

Крім того, молоді педагоги (39% у віці від 18 до 39 років) частіше за старших колег (24%) повідомляли про низьку мотивацію впроваджувати реформу.

Докладніше ознайомитися з результатами дослідження ““Нова українська школа в 5–6-х класах”: виклики впровадження” українською мовою можна тут. Повний текст звіту доступний за посиланням.

Титульне фото: “НУШ”


Обговорення