Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Навчання в зимовий локдаун: що рекомендує Київ своїм закладам освіти

З 8 січня 2021 року в Україні запроваджується нова хвиля карантину, яка триватиме до 24 січня включно. Відвідування закладів освіти, окрім дитячих садків, буде заборонено.

Початок карантину збігається із зимовими канікулами, проте протягом орієнтовно двох тижнів діти мали б ходити в школу. Тож адміністрації навчальних закладів опинилися перед вибором: подовжити канікули чи вести навчання дистанційно. Про можливість вибору на розсуд адміністрацій ідеться в листі МОН від 15 грудня до освітніх департаментів та управлінь освіти, а також у розширеному роз’ясненні, наданому 16 грудня на запит “Нової української школи”.

За словами директорки Департаменту освіти та науки Київської міської державної адміністрації Олени Фіданян, понад 80% керівників освітніх закладів хотіли би чіткіше розуміти свої обов’язки на період локдауну. Тож Департамент підготував докладні поради та рекомендації для всіх типів навчальних закладів.

Що там пропонують – пояснює “Нова українська школа”.

Відповідно до підготовленого КМДА документа, викладеного в зрозумілій інфографіці, заклади освіти мають діяти так:

Дошкільні навчальні заходи (ЗДО)

Працюють у звичному режимі й мають право приймати дітей, зокрема й нових вихованців за умови, що оригінали їхніх документів батьки нададуть не пізніше 10-денного терміну по закінченні карантинних обмежень.

Спеціальні заклади загальної середньої освіти (спеціальні ЗЗСО)

Мають право навчати дітей у режимі офлайн. Проте спілкування з дорослими (батьки, працівники, відвідувачі) повинно бути лише в онлайн-форматі. Адміністрація закладів має організувати додаткове роз’яснення правил роботи під час карантину.

Також мають право запровадити змішаний тип навчання.

Заклади загальної середньої освіти (ЗЗСО)

Рекомендується дистанційний формат навчання. Задля цього адміністрація повинна провести педраду, де має бути ухвалено рішення про дистанційне навчання та розроблено відповідний розклад занять. Уроки проводяться за допомогою онлайн-засобів. Ведення журналів та збори колективу також проодять дистанційно. На сайті закладу або в соцмережах потрібно попередити всіх учасників освітнього процесу про зміни формату, розкладу та інші нюанси дистанційного навчання.

Адміністрація ЗЗСО також повинна подбати про:

– вчителів, які не мають вдома технічного забезпечення для проведення онлайн-уроків, та надати їм таку можливість;

– дітей із соціально незахищених верств та малозабезпечених родин і надати їм можливість навчання в школі, якщо немає змоги забезпечити їх технічними засобами;

– створення електронної поштової скриньки для обміну завданнями між учителем та учнями;

– розміщення на електронних сторінках закладу посилання на Google-календар шкільних подій та розкладу онлайн-навчання для педагогів.

Для організації роботи персоналу закладу необхідно:

– розробити розклад чергувань технічного персоналу;

– розподілити завдання між працівниками;

– надати, за бажанням персоналу, відпустки, зокрема й без збереження заробітної плати;

– здійснювати оплату праці, відповідно до КЗпП, навіть працівникам, які не задіяні в дистанційному навчанні та не перебувають у відпустці без збереження оплати.

Заклади професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О)

Другий семестр тут має розпочинатися пізніше – з 18 січня. Тож карантин та, відповідно, дистанційне навчання буде з 18 до 24 січня. Завдання адміністрації закладів, фактично, збігаються із завданнями керівників ЗЗСО:

– інформування всіх учасників освітнього процесу;

– розміщення додаткової інформації на сайтах та в соцмережах;

– забезпечення роботи персоналу в межах карантинних обмежень.

Проте адміністрація ЗП(ПТ)О також повинна:

– визначити тих дітей, хто з об’єктивних причин не мають змоги повернутися додому на період карантину, та створити безпечні умови для їхнього проживання та дистанційного навчання.

Заклади позашкільної освіти (ЗПО)

Уся робота гуртків, майстер-класів, секцій, творчих об’єднань тощо має здійснюватися виключно в онлайн-форматі. Заклади самостійно обирають інструментарій для організації дистанційного навчання та повідомляють про це учасникам навчання в електронному форматі – на сайті, у соцмережах, особистими повідомленнями.

Інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ)

У період локдауну комплексну оцінку для визначення особливих освітніх потреб дитини не проводять. Проте батьки чи опікуни можуть надавати документи на розгляд за допомогою онлайн-системи ІРЦ. Усі комунікації з дітьми та батьками відбуваються онлайн. Адміністрація складає розклади роботи персоналу, розподіляє завдання, забезпечує виплату заробітної плати.

Закладам освіти також рекомендують проводити онлайн-роботу з учителями – тренінги, семінари, навчання та підвищення кваліфікації. На допомогу директорам та всім учасникам освітнього процесу в КМДА обіцяють надати Google-календар подій з інформацією щодо міських онлайн-заходів 8–24 січня.

Анна Степанова-Камиш, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – VitalikRadko, Depositphotos

Матеріали за темою

Обговорення