Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Як школа в Броварах робить інклюзію. Фоторепортаж

Нещодавно ми опублікували статтю про інклюзивну Броварську загальноосвітню школу №3. Тут асистентами вчителів працюють тато і п’ять мам дітей з ООП. Батьки отримали відповідну освіту заради своїх та інших дітей, яким можуть допомогти.

Не можемо не поділитися світлинами, які не увійшли в ту публікацію.

Директорка школи Лілія Гладишевська наголошує, що тут не граються в інклюзію, а прагнуть впровадити систему, яка справді діятиме.

Андрій навчається в 3 класі, але старший від однокласників на 4 роки. Поруч з ним – Оля, яка всюди йому допомагає. За словами мами хлопця, спочатку всі діти старались спілкуватись з Андрієм, бо думали, що це буде легко і він швидко піде на контакт. Але так не сталось. Нині деякі діти здались, а Оля – ні.

А це Вікторія Чернова, мама учениці з аутизмом. Коли її донька почала навчатись у школі, жінка почала здобувати корекційну освіту і стала асистенткою вчителя в її класі.

Часом Маша, донька пані Вікторії, надягає навушники без музики, аби захиститись від дуже гучного навколишнього світу.

А це – еластична панчоха, такий собі кокон для дітей з аутичним розладом, їм у ній спокійно.

Так діти навчають зосереджувати увагу.

Також у школі є дошка за методикою Монтессорі – для розвитку логічного мислення, побутових навичок та моторики. Тут можна навчитись вмикати та вимикати світло, застібати замочок, попадати ключем у замок. Діти можуть самі обирати режими, аби виникали різні кольори. Так вони вчаться концентруватись на конкретному відчутті.

У кабінеті вчителя-дефектолога Маша одразу сідає за комп’ютер – друкування на клавіатурі її заспокоює.

Серед іншого в цьому кабінеті є табличка, куди дитина може наліпити “свої відчуття”. Наприклад, “коли я втомилась, мені заважає шум, то мені допоможе тиша” (дитина обирає, що саме). Часом дітям важко сформулювати свою думку, коли вони у стресі, а тут є готові відповіді. Кожному підходить своє.

Часто школярі самі запитують про бар’єри дітей з ООП. Вікторія каже, що головне – їм пояснити: “Ти так сприймаєш світ, а вона трохи інакше”. Часом, поки Вікторія думає, як може в тій чи іншій ситуації посприяти співпраці між дітьми, вони самі щось вигадують і роблять разом.

“Нова українська школа”

Усі фото: Дмитро Ларін

Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.

Матеріали за темою

Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.