Теми статті: батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта, учням
4 Серпня 2020
5 790
0
Влада Онтаріо, провінції в Канаді, випустила посібник про те, як безпечно відкрити школи з 8 вересня. Вказівки планують оновлювати, зважаючи на те, скільки щодня буде нових випадків захворювання на коронавірус і які будуть рекомендації Міністерства охорони здоров’я Канади.
Водночас, батьки матимуть можливість не пускати своїх дітей до школи. Учні, якщо батьки так вирішать, зможуть навчатися дистанційно. Влада Канади вважає, що тільки батьки можуть визначити, чи почуватимуться безпечно всі члени сім’ї, якщо їхня дитина повернеться до школи.
А от вчителі мають пройти одноденний платний тренінг до 8 вересня, в якому йтиметься про безпечну поведінку під час пандемії.
“Нова українська школа” зробила короткий огляд правил і вказівок, які стануть у пригоді владі, директорам, вчителям і батькам в Україні.
Учні від дитячого садочка до 8 класу відвідуватимуть школу 5 днів на тиждень і матимуть 300 хвилин занять щодня. Протягом дня, включаючи перерву та обід, вони мають контактувати тільки зі своїм класом чи групою і з одним учителем.
Тривалість перерв та обідів змінюватиметься. Оскільки час класів треба організувати у шахматному порядку, аби різні групи не перетиналися. Кожен має контактувати не більш ніж з 50-ма людьми у школі, враховуючи прямі та непрямі контакти.
Така практика називається “когортинг”. Вона обмежує кількість людей, з якими контактує учень. Отже, протягом навчального дня вчителям треба тримати учнів у невеликій групі. Така практика допоможе за потреби відстежити контакти.
У кожній із 880-ти середніх шкіл Онтаріо навчаються від 50 до 2000 учнів. Середні школи відкриватимуться поетапно. Для цього влада провінції сформуює 24 шкільні ради в районах. Вони резюмуватимуть, чи готова та чи інша школа до відкриття.
Також ради отримуватимуть повідомлення від влади про перехід до звичного режиму навчання, коли це буде безпечно. Зі свого боку, ради муситимуть повідомити про це вчителям, батькам та учням. Під час розроблення планів навчання радники повинні погоджувати рішення з вчителями та освітніми профспілками.
Ради мають розробляти розклади для шкіл на 1-2 тижні. Загалом, для середніх шкіл працюватиме адаптивна модель відкриття. Так, 15 учнів з кожного класу відвідуватимуть заняття за альтернативним розкладом: їм треба бути присутніми на уроках, як мінімум, у 50% навчальних днів.
Учні мають самостійно та дистанційно опрацьовувати частину шкільної програми – завдання отримуватимуть від вчителів. А ще, коли це можливо протягом кожного дня, вони братимуть участь у синхронному навчанні з усіма однокласниками.
Кожна дитина має обмежити прямі та непрямі контакти приблизно до 100 людей у школі.
Шкільні ради мають розглянути додаткове планування та перехідний період для учнів з особливими освітніми потреба, щоби підтримати плавний перехід. Також шкільні ради мають запропонувати щодня відвідувати школу тим учнями, для яких дистанційне навчання може бути складними. Або навпаки – запропонувати навчатися дистанційно, якщо повертатися до школи важко.
До того ж, треба оновити індивідуальні навчальні плани для дітей і забезпечити їм доступ до допоміжних технологій. Батьки дітей з ООП мають проконсультуватися з їхніми лікарями.
Щодня всі працівники та учні повинні самостійно перевірятися на наявність симптомів перед тим, як йти до школи. Шкільні ради повинні надати батькам контрольний список питань для щоденного обстеження своїх дітей.
Будь-який учень або працівник, який помітив симптоми COVID-19, перебуваючи в школі, має негайно ізолюватися в окремій кімнаті, поки не зможе повернутися додому. Так звану ізоляційну кімнату треба створити і попередити учнів та працівники школи про її наявність.
Учні або вчителі можуть повернутися до школи тільки тоді, коли отримають негативний результат тесту і протягом 24 годин після нього не матимуть жодних симптомів коронавірусу.
Школи мають навчати учнів постійно мити руки і розповідати, чому це важливо. Для цього можна організувати додаткові перерви в розкладі – щоб учні могли мити руки періодично протягом навчального дня.
Міністерство охорони здоров’я працює над тим, аби надати школам додаткових медичних працівників. Вони мають допомогти з перевіркою й діагностуванням COVID-19.
Дітям, які навчаються в дитячих садках і до 3 класу, рекомендують носити маски в приміщеннях, але це не обов’язково. Натомість, учні 4-12 класів у приміщеннях мусять носити маски. Їх можна знімати тільки надворі під час перерви.
Учням рекомендують попрактикуватися носити маску і зрозуміти, який тип для них буде найбільш комфортним. Наприклад, медичні, тканинні маски чи респіратори. Винятки можуть бути, якщо люди мають сенсорні та дихальні труднощі, і маску їм носити не можна.
Усім вчителям надаватимуть медичні маски та щиток для обличчя. Також уряд забезпечить усіма засобами індивідуального захисту шкільний персонал, який регулярно контактує з багатьма учнями.
Школи повинні розробити процедури прибуття до школи, які підтримуватимуть дистанцію, де це можливо. Процедури можуть містити:
Школам рекомендують прибрати непотрібні меблі та розставити парти на якомога більшій відстані одна від одної. Столи не повинні бути в колі або згруповані. Класи, в яких навчаються багато дітей, треба перевести в більші кімнати.
Для навчання слід використовувати весь простір школи, включно зі спортзалами та бібліотеками. А от займатися трудовим навчанням чи фізкультурою можна тільки там, де є можливість дотримуватися дистанції. У роздягальнях не має бути багато людей одночасно.
Школи повинні обмежити кількість відвідувачів або заборонити стороннім людям заходити в приміщення. Зокрема, це стосується батьків.
На вході до школи повинні бути знаки, які нагадуватимуть учням, працівникам і батькам вимоги для перевірки стану свого здоров’я. Також мають бути таблички з нагадуванням мити руки і тримати дистанцію, правила використання дитячих майданчиків.
На окремих табличках треба зазначити кількість людей, які можуть одночасно перебувати в одному приміщенні (наприклад, у вбиральні), а також – вказівники, де можна знайти санітайзери.
Перед початком навчання Школа психічного здоров’я Онтаріо надасть шкільним радам професійні поради та інструментарій для підтримки психічного здоров’я учнів. Навчання зосереджуватиметься на формуванні в учнів навичок соціально-емоційного навчання, формуванні стійкості, вмінні керувати своїм стресом та будувати позитивні стосунки. Таке навчання пройдуть директори, вчителі та психологи.
До того ж, учні повинні відчувати підтримку, аби перейти до наступного класу. Вчителі мають враховувати, що учні довго не відвідували школу. А підтримка має включати в себе оцінку сильних сторін і прогалин у навчанні учня Основна мета навчання – підтримати рівень кваліфікації учнів, аби вони досягли загальних очікуваних результатів з усіх предметів.
Школи не повинні планувати поїздки та заходи, для яких потрібні групові перевезення, поки МОЗ не дозволить цього. Також треба уникати шкільних зборів чи інших великих зібрань (наприклад, концертів і танців). Натомість, можна влаштувати онлайн-збори.
Школи можуть пропонувати факультативи та організовані заняття спортом, якщо під час них можлива фізична дистанція, а обладнання дезінфікують після кожного використання.
За можливості, треба заохочувати дітей їздити на велосипедах або ходити пішки. Якщо батьки мають автівку, то краще возити дітей до школи на ній.
Утім треба збільшити кількість шкільних автобусів. Якщо фізична дистанція в транспорті неможлива, діти мають бути в масках. Кожен учень мусить мати своє місце, а водій – план розсадки учнів. Це знадобиться, якщо треба буде відслідкувати контакти людини, яка захворіла на коронавірус. Учні, які живуть в одному будинку, або навчаються в одному класі, можуть сидіти разом.
Влада надасть водіям шкільних автобусів медичні маски й щитки для обличчя. Дезинфікувати поручні та спинки сидінь треба буде двічі на день. Також в автобусі має бути санітайзер на спиртовій основі.
За можливості, у транспорті треба відчиняти вікна, аби збільшити вентиляцію. У разі потреби варто організувати навчання для водіїв, аби ті розуміли, які мають бути заходи безпеки, і дотримувалися їх.
Діти, батьки яких вирішили, що їм небезпечно відвідувати школу, можуть навчатися дистанційно. Для цього усі вчителі повинні мати обліковий запис у Brightspace або в іншій системі управління навчанням. Туди вони щодня мають завантажувати навчальні ресурси й завдання.
Шкільні ради повинні підготувати календар та розклад для кожного класу і враховувати, що дітям із багатодітних сімей, можливо, треба буде за порядком використовувати гаджети.
Щоби допомогти вчителям навчати учнів дистанційно, Міністерство освіти створило каталог із понад 125-ти онлайн-курсів англійською та французькою мовами на додаток до курсів, що надає Незалежний навчальний центр TVO. Також міністерство продовжує розробляти онлайн-курси. У вересні додадуть ще 10.
Якщо вчителям треба, вони можуть викладати дистанційно зі школи, використовуючи шкільні ґаджети. Також радники повинні оцінити, чи є учні, яким потрібен ґаджет або інтернет, і розподілити шкільні ресурси так, щоб учні залишалися на зв’язку.
Успіх плану відновлення роботи школи залежатиме від того, як батьки будуть проінформовані про нові протоколи. А також – від того, чи будуть вони впевненими, що такий підхід – безпечний для їхніх дітей. Тому шкільні ради мають чітко і вчасно повідомляти про нововведення й надати настанови батькам та учням задовго до того, як розпочнеться навчання.
Марія Марковська, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – Alexandrumusuc, Depositphotos
Обговорення