4 672
0
Журналісти TEXTY.ORG.UA зробили інфографіку з аналізом: згідно з українською програмою, з 5-го до о 11-го класу учні вивчають творчість російських поетів і письменників 23 рази.
Водночас творчість Пушкіна повторюється тричі – у 5-му, 7-му та 9-му класах – і її завжди треба вивчати напам’ять. Окрім цього, напам’ять треба вивчати твори Крилова, Лермонтова, Ахматової, Пастернака та Маяковського.
Твори Булгакова також вчать двічі – у 9-му і 11-му класах. Найбільша концентрація російських творів – в 11 класі.
Інших закордонних письменників, як-от Г.Гейне, Р.Бернса, Р.Кіплінга, В.Шекспіра, В.Вітмена та інших, треба вивчати напам’ять 16 разів упродовж 7-ми навчальних років. З них повторно вивчають Шекспіра, Гейне та Гете.
“Звичайно, помилково думати, що сучасні шкільні програми із зарубіжної літератури обмежуються лише російськими письменниками й поетами. Це зовсім не так. Укладачі цих програм, принаймні в 9–11-му класах намагаються запропонувати всю палітру світової літератури, ознайомити нас із провідними світовими письменниками.
Проте ці вкраплення здебільшого знаних на локальному радянському рівні російських авторів, хоч би що говорили про їхній світовий рівень їхні апологети, віддає певною меншовартістю, повертає нас до імперського контексту, якого українці й намагаються зараз позбутися, зокрема й ціною власних життів”, – пишуть автори.
Нагадаємо, МОН оцінює, чи вилучати російські твори з курсу зарубіжної літератури.
До того ж у Житомирі пропонують школам не набирати класи для вивчення російської мови.
Слава Україні!
Героям слава!
Переможемо!
Фото: автор – PantherMediaSeller, Depositphotos
Обговорення