Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

14 Лютого 2024

4-денне навчання краще мотивує дітей із середньою й низькою успішністю: результати дослідження

5-денний навчальний тиждень краще підходить для учнів, які мають високий рівень успішності й мотивації. Для інших школярів оптимальним варіантом є 4 навчальні дні.

Про це йдеться в дослідженні “Вплив чотириденного шкільного тижня на ранні початкові досягнення”, яке провели американські вчені Університету штату Монтана й оприлюднили на порталі Sciencedirect.

Під час пандемії COVID-19 понад 2 100 шкіл у 26 штатах США перейшли на дистанційне навчання, запровадивши для своїх учнів скорочений тиждень. Однак, після відновлення уроків у школі, діти й педагоги не захотіли повертатися до попереднього розкладу.

Під час дослідження фахівці вивчили вплив тривалості навчального тижня на успішність 91 тисячі учнів “п’ятиденки” й 4 тисяч — “чотириденки”. За даними моніторингу американських вчених, нова ініціатива не мала шкідливого впливу на рівень успішності школярів.

Дослідники відзначили, що для частини дітей, зокрема:

  • учнів з економічно незахищених родин;
  • дітей з особливими освітніми потребами;
  • тих, хто нещодавно приїхав до країни та лише опановує англійську мову;
  • тих, хто має знання та навички нижче середнього рівня

впровадження 4-денного навчання навіть сприяло покращенню результатів успішності.

На думку фахівців, це може бути пов’язано з декількома факторами:

  • діти й педагоги могли відновити ресурс для навчання й викладання, що давало їм більшу мотивацію;
  • учителі переходили на скорочену програму, яку легше опанувати таким дітям;
  • педагоги отримали більше часу, щоб підготувати окремі завдання саме для таких учнів, а також зробити їх більш цікавими й різноманітними.

Однак, як зазначають науковці, це стосується лише шкіл, де уроки п’ятого “вихідного” дня перенесли на попередні, а не скоротили (діти навчалися не менше 30 годин на тиждень). В іншому випадку фахівці фіксували в учнів і учениць погіршення рівня знань.

5-денне ж навчання, на думку дослідників, краще підходить обдарованим дітям, яким простіше освоїти більш складні завдання. Як зазначили в дослідженні, їм також йде на користь частіше спілкуватися з педагогами. Зокрема, у закладах освіти США таким школярам пропонують поглиблені заняття, додаткові студії, участь у різних конкурсах і позашкільних заходах.

Раніше ми розповідали, що ДСЯО опублікували перелік типових недоліків у роботі місцевих управлінь освітою, садочків та шкіл.

Титульне фото: freepic.com


Обговорення