640
0
5-денний навчальний тиждень краще підходить для учнів, які мають високий рівень успішності й мотивації. Для інших школярів оптимальним варіантом є 4 навчальні дні.
Про це йдеться в дослідженні “Вплив чотириденного шкільного тижня на ранні початкові досягнення”, яке провели американські вчені Університету штату Монтана й оприлюднили на порталі Sciencedirect.
Під час пандемії COVID-19 понад 2 100 шкіл у 26 штатах США перейшли на дистанційне навчання, запровадивши для своїх учнів скорочений тиждень. Однак, після відновлення уроків у школі, діти й педагоги не захотіли повертатися до попереднього розкладу.
Під час дослідження фахівці вивчили вплив тривалості навчального тижня на успішність 91 тисячі учнів “п’ятиденки” й 4 тисяч — “чотириденки”. За даними моніторингу американських вчених, нова ініціатива не мала шкідливого впливу на рівень успішності школярів.
Дослідники відзначили, що для частини дітей, зокрема:
впровадження 4-денного навчання навіть сприяло покращенню результатів успішності.
На думку фахівців, це може бути пов’язано з декількома факторами:
Однак, як зазначають науковці, це стосується лише шкіл, де уроки п’ятого “вихідного” дня перенесли на попередні, а не скоротили (діти навчалися не менше 30 годин на тиждень). В іншому випадку фахівці фіксували в учнів і учениць погіршення рівня знань.
5-денне ж навчання, на думку дослідників, краще підходить обдарованим дітям, яким простіше освоїти більш складні завдання. Як зазначили в дослідженні, їм також йде на користь частіше спілкуватися з педагогами. Зокрема, у закладах освіти США таким школярам пропонують поглиблені заняття, додаткові студії, участь у різних конкурсах і позашкільних заходах.
Раніше ми розповідали, що ДСЯО опублікували перелік типових недоліків у роботі місцевих управлінь освітою, садочків та шкіл.
Титульне фото: freepic.com
Обговорення