Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

8 Вересня 2024

4 техніки, які допоможуть дитині заспокоїтися під час повітряної тривоги

Практиками самодопомоги для дітей, яким складно опанувати хвилювання в укритті під час повітряної тривоги, поділилися в МОЗ. Кожна з 4-х технік підійде для дітей різних вікових категорій.

Дихальна техніка “Долонька”

Найліпше застосовувати з учнівством 1–4-х класів.

  1. Попросіть дитину розкрити долоньки;
  2. нехай поставить вказівний палець правої руки на запʼястя лівої руки;
  3. далі – зробить вдих носом і проведе пальцем правої руки вгору до кінчика мізинця лівої й затримається на кінчику мізинця;
  4. після цього хай повільно видихне ротом, проводячи пальцем по мізинцю вниз, ніби обмальовуючи кожен палець.

“Обмалювавши” усі пальці на лівій руці варто зробити паузу і повторити те саме з правою рукою.

  1. Наприкінці попросіть дитину розтерти долоні й потрясти ними, ніби струсити крапельки води.

Тілесна практика “Метелик”

Найліпше застосовувати з учнівством 5–7-х класів.

  1. Попросіть дитину встати й схрестити долоні на грудях;
  2. далі хай зачепиться великими пальцями так, аби руки нагадували метелика;
  3. попросіть ритмічно постукати долонями по грудях, робити це слід почергово: лівою – правою – лівою – правою;
  4. далі варто зробити повільні вдих і видих.

Вправу варто робити декілька хвилин. У дитини має з’явитися відчуття, що дихання вирівнялося, а тіло – наповнилося спокоєм.

Практика “Заземлення”

Найліпше застосовувати з учнівством 8–9-х класів.

  1. Попросіть дитину сконцентруватися на своєму самопочутті й думках. Хай подумки проговорить це собі.
  2. Далі хай дитина спробує уповільнитися й зʼєднатися зі своїм тілом.
  3. Потім варто повністю видихнути повітря з легень і знову зробити глибокий вдих, повільно їх наповнюючи.
  4. Нехай дитина притисне ступні до підлоги й плавно витягне руки вздовж тіла або зімкне їх перед собою.
  5. Тоді попросіть дитину перенаправити увагу на світ навколо. Наприклад, подумати:
  • які 5 предметів я бачу;
  • які 3-4 звуки чую;
  • які запахи відчуваю.
  • Що й де я зараз роблю (проговорити подумки).

Техніка “Стоп”

Найліпше застосовувати з учнівством 10–11-х класів.

[Для використання техніки, підліткам варто звернути увагу на те, коли йому/їй стало сумно або погіршився настрій].

  1. Попросіть дитину зупинитися й визнати те, що їй стало сумно, або що її настрій погіршився. Нехай сфокусується на тому, що вона думає – які емоції викликають ці думки? Їх можна назвати
  2. Далі запропонуйте “просканувати” себе подумки від голови до кінчиків пальців ніг і звернути увагу на ті частини тіла, де відчувається напруга. Нехай спробують вивільнити її, розслабившись.
  3. Далі в МОЗ рекомендують дитині подумати про те, який маленький крок вона може зробити в цей момент, аби покращити свій стан (це має бути конкретна дія, що не потребує багато ресурсів).

Читайте також: “Як діяти у надзвичайних ситуаціях: у закладах освіти створять матеріально-технічну базу для відповідних навчань”.

Титульне фото: автор – Лукаш Гловала, REUTERS


Обговорення