3 662
0
Українські 15-річні підлітки відстають за рівнем математичної грамотності від своїх закордонних однолітків на півтора року.
Про це йдеться у Національному звіті за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.
Загалом, у дослідженні, яке тривало впродовж жовтня 2022 року, взяли участь понад 3 800 учнів зі 164 закладів освіти на підконтрольних Україні територіях. 15-річні школярі пройшли двогодинне тестування з математики, читання, природничо-наукових дисциплін і креативного мислення.
Варто зауважити, що тести, які виконували підлітки, не були безпосередньо пов’язані з українською навчальною програмою. Метою було оцінити здатність учнів застосовувати набуті знання й навички в реальних життєвих ситуаціях. Крім того, завдання були розроблені так, щоб їхні результати можна було порівняти на міжнародному рівні.
Однією з галузей, яку досліджували в межах PISA-2022, була математика.
Згідно з даними PISA-2022, середній бал українських учнів з математики становить 441, що на 31 менше, ніж середні показники для країн ОЕСР (які отримали 472 бали). Тобто українські учні відстають на близько півтора року від своїх закордонних однолітків.
Зокрема, порівняно з Україною, Естонія, Польща та Словацька Республіка мають вищі бали з математики. Однак Грузія, Болгарія та Молдова продемонстрували нижчі середні показники.
За даними дослідження, в Україні велика кількість учнів не досягла навіть базового рівня грамотності з математики (42%). Перетнули цю межу 58% підлітків, із них:
Загалом, рівень успішності школярів у 2022 році погіршився порівнюючи з результатами попереднього циклу. Так, з математики ця різниця сягає 12 балів. Крім того, збільшився розрив між показниками українських дітей і учнів з інших держав.
Щоправда, середні показники успішності для країн ОЕСР також знизилися, хоча різниця в балах тут менша, ніж в Україні.
Раніше ми публікували анонс презентації результатів PISA-2022 та резюме попереднього дослідження.
Титульне фото – скріншот із презентації; інфографіка в тексті – PISA-2022.
Обговорення