Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

13 Березня 2024

44% вчителів докладно розглядали методи дистанційної роботи на курсах підвищення кваліфікації: результати дослідження

Підготовка до онлайн-уроків (зокрема, в 5–6-х класах) займає у вчителів і вчительок дуже багато часу, що ще більше посилює виснаження освітян.

Про це йдеться у результатах дослідження ““Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження”, яке здійснила ГО “Смарт освіта” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

Ознайомитися з повним текстом дослідження та коротким брифом усі охочі можуть за посиланням.

За даними дослідження, 44,3% опитаних педагогів докладно розглядали на курсах із підвищення кваліфікації методи дистанційної роботи й можливості освітніх платформ, які можна використовувати під час проведення онлайн-уроку. Ще 40,4% вчителів, зазначили, що ці теми були в їхній навчальній програмі, однак їх вивчали побіжно. А 15,3% респондентів і респонденток не змогли пригадати такого досвіду або вказали, що не розглядали цих питань узагалі.

Водночас опитані вчителі й учительки вказали, що під час онлайн-навчання, вони використовують:

  • адаптовані для онлайну навчальні програми – 25,2%;
  • спеціальні методики онлайн-викладання – 15,2%;
  • навчальні матеріали для онлайн-навчання – 51,9%;
  • цифрові інструменти (padlet, miro тощо) – 34,5%;
  • нічого з переліченого / викладаю в очному форматі – 23%.

Зокрема, одна із респондентів зауважила, що в неї підготовка до онлайн-заняття забирає значно більше часу, ніж до очного, адже в цьому випадку їй необхідно спочатку підібрати завдання, а потім скомпонувати їх з відео, презентаціями, картинками тощо.

“Щоб дітям сподобався цей урок, то до нього треба підготуватися. Ти ж перед дітьми просто не ввімкнеш Zoom і не будеш з ними говорити”, – розповіла вчителька.

Тому, на думку дослідників, наразі українським педагогам і педагогиням, зокрема, тим, які викладають у класах НУШ, не вистачає адаптованих для дистанційного формату програм і готових навчальних матеріалів до них (презентацій, завдань тощо). Крім того, покращити ситуацію могли б більш якісні курси з опанування комп’ютерної грамотності загалом і специфічних інструментів ефективної онлайн-роботи, а також більш докладний розгляд зазначених тем у межах уже наявних курсів.

Раніше ми розповідали, що МОН спільно з громадськими організаціями створить онлайн-платформу для подолання освітніх втрат.

Титульне фото: Київська гімназія№34 “Либідь”; автор фото – Лілія Буяло


Обговорення