Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

18 Червня 2024

61% учнів мають у школі “безпечного дорослого” (найчастіше класного керівника) – результати дослідження

36% опитаних учнів і учениць в школі переважно почувають себе спокійно. Утім, 7% дітей (фактично кожен десятий учень) вказали, що постійно відчувають тривогу під час навчання.

Про це йдеться в дослідженні “Школа, безпечна для дитини”, яке сьогодні, 18 червня, презентували Дослідницька агенція Fama на замовлення в партнерстві з Центром гідності дитини УКУ.

Переглянути презентацію всі охочі можуть за посиланням.

За даними аналітиків, 68% опитаних учнів і учениць переконані, що найбільше на почуття безпеки в школі впливають:

  • доброзичливі стосунки з учителями й однокласниками;
  • відсутність булінгу;
  • наявність друзів.

Цікаво, що, згідно з результатами дослідження, учасники освітнього процесу по-різному трактують поняття безпеки:

  • для дітей – це про дружні стосунки;
  • для батьків – про захист від зовнішніх загроз;
  • учителі й адміністрація шкіл пов’язують безпеку із запобіганням психологічних загроз, підтримкою здоров’я та співпрацею з батьками для ефективного виховання дітей.

Під час опитування половина учнів вказали, що їхні вчителі часто або завжди реагують на випадки бійок між школярами й допомагають вирішити ситуацію. Утім, лише 36% опитаних дітей і підлітків вважають, що всі конфлікти в їхніх закладах освіти вирішують справедливо.

Згідно з даними дослідження, більшість учнів і учениць (61%) мають у школі безпечного дорослого (найбільше довіряють класним керівникам – 69% опитаних). 59% школярів і школярок також переконані, що спеціально підготовлений учитель з питань безпеки був би більш корисним для спокою в школі, ніж поліціянт.

Натомість найбільшу тривогу учні відчувають в кабінеті директора (21% опитаних). В 20% дітей тривогу також викликають сторонні люди, що перебувають на території закладу освіти. Власне, 17% школярів і школярок вказали, що до їхньої школи іноді можуть потрапляти сторонні.

За результатами опитування більшість дітей (68%) відчувають у школі хороше ставлення до себе. Ще 6% учнів відповіли навпаки, а 16% школярів вказали, що щодня спостерігали, як вчителі ставилися до одних учнів значно краще, аніж до інших.

Згідно з даними опитування дітей, вони відчувають себе дещо спокійніше під час перерв, аніж під час уроків (79% і 65% відповідно). А ось батьки вважають навпаки: 88% оцінили відчуття безпеки дитини під час занять позитивно.

Читайте також: “Більшість учнів та вчителів зі шкіл на деокупованих територіях перебувають вдома: результати дослідження”.

Титульне фото – Ірина Хворостовська (Красилів); інфографіка в тексті – Центр гідності дитини УКУ


Обговорення