Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

20 Грудня 2023

76% учителів і 85% учнів хоча б раз користувалися можливостями штучного інтелекту: результати дослідження

76% опитаних учителів хоча б раз користувалися можливостями штучного інтелекту. Однак лише половина з них мала позитивний досвід взаємодії.

Про це свідчать результати дослідження досвіду використання ШІ в освітньому процесі, яке провели Projector Creative & Tech Institute та Мала академія наук України у вересні-жовтні 2023 року.

Загалом у онлайн-опитуванні взяли участь понад 3 тисяч українців:

  • 1 747 учителів;
  • 1 443 школярі (учні 8-11 класів).

Згідно з даними опитування, усі вчителі, незалежно від дисципліни, яку вони викладають, чули про сервіси ШІ. При цьому, 7 із 10 педагогів користувалися принаймні одним із них протягом останніх 6 місяців. Більшість освітян залучали можливості ШІ задля:

  • підготовки до занять;
  • створення тестів для домашнього завдання;
  • проведення уроків;
  • перевірки знань учнів;
  • позакласної роботи.

Крім того, 37% вчителів так чи так вже залучали школярів до використання ШІ, а 49% планують зробити це в майбутньому. Натомість, 39% опитаних не планують напряму радити учням використовувати штучний інтелект у навчанні.

За даними дослідження, школярі показали вищий рівень обізнаності про ШІ та можливості його використання в освітньому процесі, ніж учителі:

  • 91% учнів знають про ШІ-сервіси;
  • 85% – хоча би раз їх використовували;
  • 33% школярів роблять це мінімум щотижня.

6 із 10 учнів уже використовували сервіси ШІ для підготовки домашнього завдання. Близько 40% також зазначили, що залучають можливості ШІ під час роботи на уроках (зокрема, для виконання самостійних робіт). Частина школярів зізналася, що користується відповідними інструментами для списування (здебільшого з гуманітарних дисциплін).

Крім того, учні й учениці зазначали, що штучний інтелект допомагає їм генерувати текстові заголовки або ідеї, які потім можна використати для власної творчої роботи. Також ШІ допомагає школярам з конспектуванням і уточненням даних, які вони пропустили на уроці.

Найпопулярнішим сервісом штучного інтелекту, з яким добре знайомі як педагоги, так і учні, став ChatGPT. На другому місці є інструмент ШІ від проєкту “На Урок”.

Однак, згідно з даними опитування, вчителі та учні значно менше знають про можливості інших сервісів: Grammarly, Bard Google, Midjourney, Notion AI та Stable Diffusion.

Читайте також:Наукові товариства, штучний інтелект та чесність: сумські вчителі поділилися робочими прийомами, які найбільше цінують їхні школярі”.

Титульне зображення та інфографіка в тексті: Projector Creative & Tech Institute


Обговорення