Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

23 Вересня 2024

78-85% батьків і 85% старшокласників підтримують впровадження профільного навчання: результати дослідження

Втім, лише трохи більше ніж половина батьків і учнів знають про впровадження реформи старшої профільної школи з 2027 року.

По це під час презентації дослідження “Зміст освіти у старшій профільній школі”, яке провів Київський міжнародний інститут соціології, розповів виконавчий директор КМІС Антон Грушецький.

Найбільше поінформовані про зміни батьки учнів 1011-х класів, яких насправді реформа не торкнеться. Більше ніж половина (55%) з них знає про плановані зміни в системі освіти, пов’язані з профільним навчанням

Що стосується учнів старших класів:

  • 47% знають про реформу;
  • 41% не володіють цією інформацією;
  • 12% учням було важко відповісти на це питання.

Водночас, за даними аналітиків, серед батьків учнів 5–6-х класів, які якраз навчатимуться в профільних ліцеях, про зміни поінформовані 53%.

Питання підтримки 12-річного навчання та введення 3-річної старшої профільної школи показало неоднозначне ставлення серед респондентів:

  • лише 11% батьків повністю підтримують 12-річну систему;
  • 17% вважають, що вона “скоріше потрібна”;
  • більш ніж половина (59%) не поділяють цю ідею;
  • 25% категорично її не поділяють.

Ставлення учнів дещо позитивніше: 13% повністю підтримують цю ідею, а 46% відзначили “нейтральне” ставлення до неї.

Водночас, за даними дослідження, серед батьків і учнівства зараз доволі високий рівень підтримки профільного навчання в старших класах. Так, позитивне ставлення до впровадження ініціативи висловила переважна більшість респондентів і респонденток. Зокрема:

  • 85% батьків учнів 10–11-х класів підтримують впровадження профільного навчання;
  • 78% батьків учнів 5–6-х класів уже зараз виступають “за” реформу.

“Чинні” старшокласники також підтримують ідею впровадження профільного навчання – 85% з них висловилися позитивно щодо цієї ініціативи.

Дослідження КМІС також охопило питання впровадження у школах посади кар’єрного радника.

“Понад 80% респондентів вказали, що ця посада потрібна. Водночас лише не більше чверті опитаних вважають, що вона категорично потрібна й має бути запроваджена”, – розповів Антон Грушецький, виконавчий директор КМІС.

Так, за даними аналітиків:

  • лише 15% очільників громад вважають, що така посада є обов’язковою, а 75% зазначили, що така посада “може бути”;
  • серед депутатів підтримка обов’язковості впровадження цієї посади вища – 20%, ще 65% погоджуються, що вона “може бути”, але не є необхідною;
  • схожі результати серед керівників ОУО: 14% за обов’язкову посаду, 71% – за можливість її впровадження;
  • лише 21% керівників закладів загальної середньої освіти підтримують обов’язкове впровадження посади, а 66% – її “необов’язковість”;
  • учителі та батьки учнів старших класів більше зацікавлені у впровадженні такої посади: 22% педагогів і 38% батьків учнів 10–11-х класів вважають, що кар’єрний радник має бути обов’язковим у шкільній системі.

“Багато дітей не знають, ким вони хочуть бути в майбутньому, яка їм професія потрібна. Навіть серед батьків учнів 10-11-х класів, хоча вони з цим стикаються, лише 38% вважають цю посаду обов’язковою. Для більшості вона може бути додатковою”, – додав Антон Грушецький, виконавчий директор КМІС.

Крім того, згідно з результатами дослідження, 22% батьків старшокласників повністю підтримують навчання дітей у віддаленій школі, якщо там будуть кращі умови. Ще 38% схиляються до позитивної відповіді (“скоріше так”).

Водночас 20% респондентів радше не погоджуються з цією ідеєю, а 5% – категорично проти.

Серед батьків учнів 5–6-х класів частка тих, хто повністю підтримує таку ідею, трохи менша 18%.

Що стосується самих учнів старших класів, 32% з них повністю підтримують можливість навчання у віддаленій школі з кращими умовами. Найбільша частка (48%) відповіла “скоріше так”, що робить загальну підтримку цієї ідеї серед старшокласників найбільшою – 80%.

Читайте також: “Як школа-амбасадорка в Чернівцях пілотуватиме профільне навчання”.

Титульне фото й інфографіка в тексті – скриншоти з презентації дослідження


Обговорення