420
0
Втім, лише трохи більше ніж половина батьків і учнів знають про впровадження реформи старшої профільної школи з 2027 року.
По це під час презентації дослідження “Зміст освіти у старшій профільній школі”, яке провів Київський міжнародний інститут соціології, розповів виконавчий директор КМІС Антон Грушецький.
Найбільше поінформовані про зміни батьки учнів 10–11-х класів, яких насправді реформа не торкнеться. Більше ніж половина (55%) з них знає про плановані зміни в системі освіти, пов’язані з профільним навчанням
Що стосується учнів старших класів:
Водночас, за даними аналітиків, серед батьків учнів 5–6-х класів, які якраз навчатимуться в профільних ліцеях, про зміни поінформовані 53%.
Питання підтримки 12-річного навчання та введення 3-річної старшої профільної школи показало неоднозначне ставлення серед респондентів:
Ставлення учнів дещо позитивніше: 13% повністю підтримують цю ідею, а 46% відзначили “нейтральне” ставлення до неї.
Водночас, за даними дослідження, серед батьків і учнівства зараз доволі високий рівень підтримки профільного навчання в старших класах. Так, позитивне ставлення до впровадження ініціативи висловила переважна більшість респондентів і респонденток. Зокрема:
“Чинні” старшокласники також підтримують ідею впровадження профільного навчання – 85% з них висловилися позитивно щодо цієї ініціативи.
Дослідження КМІС також охопило питання впровадження у школах посади кар’єрного радника.
“Понад 80% респондентів вказали, що ця посада потрібна. Водночас лише не більше чверті опитаних вважають, що вона категорично потрібна й має бути запроваджена”, – розповів Антон Грушецький, виконавчий директор КМІС.
Так, за даними аналітиків:
“Багато дітей не знають, ким вони хочуть бути в майбутньому, яка їм професія потрібна. Навіть серед батьків учнів 10-11-х класів, хоча вони з цим стикаються, лише 38% вважають цю посаду обов’язковою. Для більшості вона може бути додатковою”, – додав Антон Грушецький, виконавчий директор КМІС.
Крім того, згідно з результатами дослідження, 22% батьків старшокласників повністю підтримують навчання дітей у віддаленій школі, якщо там будуть кращі умови. Ще 38% схиляються до позитивної відповіді (“скоріше так”).
Водночас 20% респондентів радше не погоджуються з цією ідеєю, а 5% – категорично проти.
Серед батьків учнів 5–6-х класів частка тих, хто повністю підтримує таку ідею, трохи менша – 18%.
Що стосується самих учнів старших класів, 32% з них повністю підтримують можливість навчання у віддаленій школі з кращими умовами. Найбільша частка (48%) відповіла “скоріше так”, що робить загальну підтримку цієї ідеї серед старшокласників найбільшою – 80%.
Читайте також: “Як школа-амбасадорка в Чернівцях пілотуватиме профільне навчання”.
Титульне фото й інфографіка в тексті – скриншоти з презентації дослідження
Обговорення