Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

27 Лютого 2023

8 % українських дітей не відвідують школи й садки через війну – результати опитування

Соціологічна група “Рейтинг” здійснила опитування серед 2 000 українських матерів дітей віком від 3 до 17 років на замовлення проєкту “Дій для дітей України” (Ukraine Children’s Action Project). Опитані жінки мешкають на всіх територіях, крім тимчасово окупованих і тих, де тривають бойові дії. Дослідження було проведене в терміни з 27 січня до 1 лютого 2023 року.

Про його результати “Рейтинг” звітує на своєму сайті.

Зокрема, згідно з результатами опитування,

  • 42% дітей навчаються у школах/садочках онлайн;
  • 29% – за змішаною формою (як онлайн, так і в приміщеннях закладів);
  • 26% – постійно відвідують навчальні та виховні заклади;
  • 3% – на домашній формі навчання.

Онлайн-форма навчання найпоширеніша на прифронтових територіях, онлайн- та змішана форми – на деокупованих та серед мешканців центру. У Києві понад половина дітей опитаних займається як онлайн, так і за змішаною формою, водночас майже 40% відвідують освітні заклади постійно.

У західних регіонах майже половина дітей (47%) навчається офлайн, 40% – за змішаною формою, лише 10% – постійно онлайн.

Переважна більшість українських дітей навчаються у школах або ж відвідують дошкільні заклади. Лише 8% – не відвідують.

Основні причини, чому діти не ходять до освітніх закладів, – закриття шкіл/садків через війну (60%) та небажання батьків віддавати дітей в школу/садок через небезпеку під час війни.

Майже третина дітей щодня (10%) або по кілька разів на тиждень (18%) пропускають заняття в школах/садочках. 36% пропускали заняття кілька разів на місяць, 34% зазначили, що майже не стикалися з такою проблемою.

Найчастіше пропускали заняття ті, хто проживають на прифронтових територіях, поза домом або ж навчаються лише онлайн. Головними причинами пропусків занять матері тих дітей, які їх пропускали, визначили

  • повітряні тривоги (61%),
  • відсутність тепла й електропостачання (49%),
  • хворобу дитини (44%).

Основним пристроєм, який найчастіше використовують діти для навчання онлайн, є смартфон. Також часто використовують ноутбук, значно рідше – планшет чи стаціонарний комп’ютер. При цьому майже 40% тих, чиї діти користуються смартфоном як основним пристроєм для навчання онлайн говорять, що цього бракує для повноцінного навчання. Найчастіше матері, чиї діти навчаються онлайн або за змішаною формою вважають, що для навчання ще потрібен ноутбук (48%) або ж планшет (23%).

Нагадаємо, що відповідно до січневого звіту МОН, 52, 3% дитячих садків (5 068) і 30, 5% шкіл (3 955) працюють в очному форматі.

Фото: автор – karatstas.ukr.net, Depositphotos


Обговорення