Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

20 Грудня 2024

Академічна доброчесність: МОН затвердило Типову програму підвищення кваліфікації вчителів

Міністерство освіти і науки України затвердило Типову програму підвищення кваліфікації педагогів закладів загальної середньої освіти з академічної доброчесності. Про це йдеться у наказі МОН № 1759 від 18 грудня 2024 року.

Ознайомитися з текстом документа всі охочі можуть нижче або за посиланням.

Як розповіли в МОН, програма покликана удосконалити знання вчителів і вчительок:

  • щодо основних понять і положень, що розкривають сутність академічної доброчесності;
  • про методи та способи виховання в учнів норм і правил академічної доброчесності;
  • про відповідальність за такі порушення;
  • про шляхи запобігання проявам академічної нечесності серед учасників освітнього процесу;
  • про інструменти розвитку культури академічної доброчесності на основі штучного інтелекту, онлайн сервісів перевірки текстів на плагіат тощо.

Зміст Типової програми передбачає теоретичну та практичну частини, а також виконання вчителями самостійної роботи. Згідно з документом, підвищення кваліфікації може відбуватися як в очному, так і дистанційному форматі.

Програма розрахована на 30 навчальних годин (1 кредит ЄКТС). Утім, їхній розподіл за видами діяльності є орієнтовним, тобто кількість часу на вивчення тієї чи тієї теми можна змінювати.

Загалом Типова програма передбачає опрацювання педагогами 8 тем:

  1. “Академічна доброчесність у вимірі глобального контексту і сучасної української школи: фундаментальні цінності”;
  2. “Академічна культура та доброчесність як основа сталого розвитку закладу освіти”;
  3. “Прояви академічної нечесності та відповідальність за виявлені порушення”;
  4. “Будуємо стратегії запобігання плагіату та формуємо кодекс (положення) академічної доброчесності закладу освіти”;
  5. “Інструменти розвитку культури академічної доброчесності на основі ШІ; онлайн сервіси перевірки текстів на плагіат”;
  6. “Академічна нечесність та її зв’язок з відсутністю етичної професійної поведінки”;
  7. “Оцінювання та самооцінювання на засадах академічної доброчесності й академічної свободи”;
  8. “Академічна доброчесність й академічна свобода: міжнародний вектор”.
6762d4157526a893194157

Читайте також:Говоримо зі старшокласниками про доброчесність: для вчителів створили посібник із проведення занять-воркшопів”.

Титульне фото: freepic.com


Обговорення