Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

15 Вересня 2023

“Більшість учасників демонстрували лише фрагментарні знання з фізики” – звіт про результати НМТ-2023

Більшість учасників ЗНО і НМТ демонстрували лише фрагментарні знання з фізики та не мали сформованих базових умінь і навичок із практичного застосування теорії.

Про це йдеться в Офіційному звіті Українського центру оцінювання якості освіти про результати проведення НМТ у 2023 році.

Через низькі результати виконання випускниками деяких завдань НМТ з фізики, фахівці УЦОЯО наголошують на методичних проблемах у викладанні предмета та його вивченні в українських школах.

Згідно з даними дослідження, завдання з вибором однієї правильної відповіді виконали в середньому 46,7% учасників тестування. В УЦОЯО наголосили, що поміж тестів не було тих, для розв’язання яких необхідні складні розрахунки та фізичні моделі.

“Такий рівень виконання тестованими завдань, наведених вище, свідчить про несистемність і поверхневість теоретичних знань, а також про індивідуальну здатність до сприйняття та розуміння тих чи тих тем”, – йдеться у звіті.

Для учасників тестування оптимальними виявилися завдання на встановлення “логічних пар”. Їхня розподільна здатність у середньому складала 60,5% (складність завдань оцінюють у 40,5%).

“Уважаємо, що за складністю завдання цієї тестової форми відповідають нижній межі оптимального рівня, оскільки потребували глибокого знання і розуміння тем, що були в них запропоновані”, – зазначили експерти.

Найменше школярів і школярок впоралися із завданнями відкритої форми, де необхідно було отримати числову відповідь. Середня складність цих завдань ‒ 24,7%, натомість їхня розподільна здатність є найвищою поміж усіх форм і становить 63,8 %. Згідно зі статистикою, третина завдань цієї форми виявилася для тестованих дуже складною.

“Діапазон складності виконання завдань відкритої форми з короткою відповіддю від 41,7% до 5,5%”, – йдеться у звіті УЦОЯО.

Лише два завдання з короткою відповіддю були для українських випускників оптимальними (частки виконання їх становлять 41,7% і 41%). У них треба було за формулами обчислити силу Архімеда й фокусну відстань без математичних перетворень, виражень і підстановок для отримання остаточної робочої формули.

Водночас в УЦОЯО зауважили, що психометричні показники виконання тестових завдань відповідних тем із фізики протягом багатьох років залишаються більш-менш стабільними.

Враховуючи результати тестування з фізики за останні роки в УЦОЯО вважають за необхідне:

  • зберігати диференційований підхід у добиранні завдань за рівнем складності;
  • збільшити частку легких і оптимальних завдань;
  • не змінювати (поки що) кількість завдань із короткою відповіддю;
  • поступово збільшувати частку завдань практичного змісту.

Раніше ми розповідали, що керівників шкіл і педагогів запрошують на Форум якості освіти.

Титульне фото: “Дзеркало тижня


Обговорення