Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

7 Грудня 2022

Близько тисячі осіб проходять педагогічну інтернатуру в ЗЗСО України

Педагогічна інтернатура – порівняно нове явище в українській освіті, однак станом на листопад 2022 року її запроваджено вже в 529 закладах, де проходять інтернатуру 923 інтерни. 

Про це повідомляє “Освіта.ua” із посиланням на Український інститут розвитку освіти, який здійснив відповідний моніторинг.

За даними УІРО, з 923 інтернів

  • 244 – педагогічні працівники, що працюють у 1-4 класах;
  • 561 – педагогічні працівники, що працюють у 5-11 класах.

Нагадаємо, що функціонування педагогічної інтернатури регулює відповідне положення від 25 жовтня 2021 року.

Педагогічна інтернатура – форма післядипломної педагогічної освіти, яка передбачає систематичну роботу педагогічного працівника над формуванням та вдосконаленням власної педагогічної майстерності впродовж першого року професійної діяльності під керівництвом педагога-наставника.

Як наголошують в УІРО, за законом “Про повну загальну середню освіту” педагогічну інтернатуру будуть проходити також випускники закладів вищої освіти, які не мають досвіду педагогічної діяльності та призначені на посаду вчителя. Згідно з новим Законом, учителем може бути людина без педагогічної освіти достатньо наявності вищої освіти та / або професійної кваліфікації.

Зарахування до інтернатури відбувається за наказом керівника ЗЗСО, заклад призначає педагога-наставника із досвідом роботи не менше як п’ять років.

Крім цього, у пункті 4 статті 23 закону “Про повну загальну середню освіту” зазначено, що “відповідно до рішення керівника закладу освіти педагогічному працівникові за виконання обов’язків педагога-наставника призначається доплата у граничному розмірі 20 відсотків його посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти”.

Основна мета професійного розвитку інтерна полягає у набутті компетентностей, необхідних для забезпечення освітнього процесу, зокрема виховання й навчання учнів з ООП: 

  • зі спеціальності (предметної спеціальності, спеціалізації);
  • з педагогіки;
  • з психології;
  • здійснення моніторингу педагогічної діяльності та аналізу педагогічного досвіду;
  • проведення освітніх вимірювань;
  • застосування освітніх технологій і методів навчання;
  • освоєння ефективних способів взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу.

Інститут розвитку освіти опублікував методичні рекомендації з організації педагогічної інтернатури, де, зокрема, визначено обов’язки педагога-наставника (укладання програми, наставницька підтримка, звітування про результати перед педрадою ЗЗСО), окреслено можливі форми роботи та стилі спілкування між ним та інтерном.

Читайте також: “Вчителі початкових класів, що успішно пройшли сертифікацію, отримають 20 % надбавки до зарплати”.

Слава Україні!

Героям слава!

Переможемо!

Фото: автор – Elnur_, Depositphotos


Обговорення