1 116
0
У дослідженні аналітичного центру Cedos на замовлення благодійного фонду savED розглянули низку проблем освітнього процесу в Україні: психоемоційний стан учнівства й учительства, руйнування й пошкодження освітньої інфраструктури, втрати навчального часу й освітні прогалини через вимушений перехід до дистанційного навчання, блекаути й повітряні тривоги.
Повний звіт – за посиланням.
Зокрема, з метою з’ясувати, як повномасштабне вторгнення вплинуло на доступ учнівства до освіти, як батьки залучаються до навчання своїх дітей і з якими проблемами стикаються діти та батьки під час навчання, організатори провели національне опитування батьків.
Опитування методом особистих інтерв’ю провела компанія Info Sapiens з 20 грудня 2022 року до 24 січня 2023 року серед батьків дітей шкільного віку.
Кількість респондентів і респонденток – 2 045. Враховували також вік і стать дітей, розміри населеного пункту й регіон проживання (усі регіони, крім Криму, Луганської, Донецької і Херсонської областей). 203 інтерв’ю провели на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або які окуповані рф.
Зокрема, у містах із населенням понад пів мільйона, абсолютна більшість дітей опитаних навчається за дистанційною формою (87 %). У селах, навпаки, форма навчання переважно змішана або очна (разом 62 %).
Більшість опитаних як основну форму дистанційного навчання назвала відвідування уроків у Zoom, однак поширена й самостійна робота в тому чи тому вигляді.
Результати опитування свідчать, що діти, які навчаються на дистанційній формі, більше часу присвячують навчанню вдома щодня, на додаток до відвідування уроків, порівняно з дітьми, які навчаються очно або на змішаній формі.
58% батьків дітей, які навчаються дистанційно, відповіли, що їхні діти щодня проводять більше ніж 3 години за навчанням вдома. 17% вчаться понад 5 годин. Для порівняння, серед дітей, які вчаться за змішаною формою, частка тих, хто щодня вчиться вдома понад 3 години, становила 49%. Серед дітей, які вчаться очно, цей показник становив 35%.
Найбільше часу на навчання вдома на додаток до відвідування уроків витрачають учениці 10-11 класів.
Частина батьків (від 15 до 20%) зазначає, що їм із дітьми так і не вдалося адаптуватися до навчання під час повномасштабної війни.
Читайте також: “Кожна п’ята матір вважає, що результати навчання дитини погіршилися, а якість навчального процесу знизилася – результати опитування”.
Фото: Unicef
Обговорення