4 215
0
Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив ще одну частину дослідження PISA-2015. Цього разу у фокусі випуску – співвідношення кваліфікованість/кількість педагогів на учня для вирівнювання освітніх розривів, спричинених соціально-економічними причинами.
Із повним текстом дослідження можна ознайомитися за посиланням.
Зокрема, виявлено, що у 2015 році більшість країн і економік, які брали участь у PISA, компенсували недоліки освіти в школах з поганими передумовами для навчання за рахунок менших класів та/або нижчого співвідношення кількості учнів / учениць і вчителів /
учительок.
Однак у більш ніж третині країн і економік викладацький штат у школах згаданого типу був менш кваліфікованими або менш досвідченими, ніж їхні колеги зі шкіл з гарними передумовами для навчання.
Прогалини в успішності учнівства, пов’язані із соціально-економічним статусом, були більшими в країнах, де в школах з поганими соціально-економічними умовами працювало менше кваліфікованих і досвідчених учителів і вчительок, ніж у школах з гарними умовами.
Більша автономія школи у сфері керування викладацьким складом пов’язана з більш справедливим розподілом вчительства для роботи в школах різного типу.
Разом із тим додаткове державне фінансування шкіл з найбільшою концентрацією учнівства з родин з поганими передумовами для навчання (як в Ірландії), а також пріоритетний доступ до державних освітніх програм, включаючи програми підготовки вчительства, дозволяє залучити до таких шкіл висококваліфікованих педагогів, які справді здатні допомогти учням.
Читайте також: “Що далі з друком підручників для 5-7 класів – відповідь МОН”.
Фото: Shutterstock
Обговорення