Напишіть нам

Всі теми

12 Січня 2022

Чи достатньо надбавки для ведення сайту школи і які переваги окремого ІТ-фахівця – роз’яснення освітнього омбудсмена

28 грудня 2021 року Кабмін ухвалив постанову, яка дає надбавку 10% для працівників закладів освіти, котрі відповідають за ведення сайту, діловодства, бухгалтерського обліку. 

Така норма стала чинною з 1 січня 2022 року, пише освітній омбудсмен Сергій Горбачов.

Її ухвалили у відповідь на звернення омбудсмена, де він запропонував запровадити посаду фахівця з інформаційних технологій у закладах освіти.

Ведення сайту може допомогти сформувати довіру до школи, прозоро висвітлювати її діяльність. Там мають бути зібрані всі необхідні документи, передбачені статтею 30 Закону України “Про освіту”:

  • ліцензія на освітню діяльність;
  • статут;
  • освітні програми закладу освіти;
  • матеріально-технічне забезпечення;
  • правила прийому;
  • річний звіт про діяльність закладу;
  • умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • інформація щодо булінгу та понад десяток інших обов’язкових для оприлюднення документів.

Окрім того, на сайті можна оперативно оновлювати інформацію про кількість вільних місць у класах під час зарахування нових учнів.

Доплати за ведення сайту дають змогу зробити їх наповнення якіснішим, упевнений Горбачов: “частина закладів освіти створюють вебсайти на безплатних ресурсах-конструкторах, одним із яких є російський конструктор uCoz. На таких сайтах міститься багато реклами, не завжди етичної, вони складні для сприйняття, мають обмежений функціонал, через що їх незручно та складно вести”.

Інколи веденням сайту в школі займається учень. На думку омбудсмена, це неправильно, такі обов’язки можуть його перевантажити. Коли ж ці функції перекладаються на педпрацівників, то це відволікає їх від основної педагогічної роботи. Ведення сайту – затратний у часі процес, він вимагає спеціальних знань та навичок.

Горбачов вважає, що одних доплат педагогам буде недостатньо й набагато ліпше буде введення окремої посади ІТ-спеціаліста. Це буде фахівець, який матиме такі посадові обов’язки:

  • наповнювати та підтримувати роботу сайту;
  • налаштовувати системи та все необхідне для організації дистанційного та змішаного навчання;
  • налаштовувати системи електронних класних журналів та щоденників і постійно вносити до них дані;
  • організовувати діловодство в електронній формі, що дасть змогу зменшити забюрократизованість процесів внутрішнього документообігу закладів освіти.

Раніше омбудсмен писав роз’яснення про інформацію, яку школи мають публікувати на сайті.

Фото: автор – kotlyarn, Depositphotos


Обговорення