Всі теми

20 Травня 2020

Для педагогів шкіл та ІРЦ створюватимуть центри професійного розвитку – триває обговорення положення

Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення проєкт положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників.

Про це повідомили на сайті МОН.

Такі центри покликані сприяти професійному розвитку педагогів шкіл, дитсадків, інклюзивно-ресурсних та міжшкільних ресурсних центрів.

“Необхідність такого розвитку продиктована і світовим принципом освіти впродовж життя, який дозволяє лишатись конкурентоспроможним фахівцем, і українськими освітніми реформами, які потребують професійних педагогів.

Ми впевнені у важливості центрів професійного розвитку і запрошуємо освітянську спільноту долучатись до роботи над положенням про такі центри”, – зазначила очільниця МОН Любомира Мандзій.

Завданнями центрів мають стати:

  • консультативна підтримка вчителів щодо професійного розвитку, супервізії, документації закладу, освітніх та навчальних програм, організації освітнього процесу (у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання);
  • професійна підтримка вчителів щодо компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання й нових освітніх технологій;
  • сприяння професійному розвитку педагогів, зокрема через координацію професійних спільнот, поширення інформації щодо професійного розвитку, формування баз даних програм підвищення кваліфікації та джерел, необхідних для професійного розвитку;
  • психологічна підтримка педагогів;
  • взаємодія та співпраця з органами державної влади та місцевого самоврядування.

Проєкт передбачає, що засновниками центрів можуть стати районні, міські (районні в місті) ради. Кілька засновників можуть спільно утворити центр та укласти договір про спільну діяльність.

Кожен центр зможе діяти в межах території обслуговування, яку визначає його засновник. Така територія визначається з розрахунку, що в закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних та міжшкільних ресурсних центрах, розташованих на території його обслуговування, має працювати не менше:

  • 500 педагогів – якщо заклади освіти та установи на території обслуговування центру розташовані в селах та містах;
  • 750 педагогів – якщо заклади освіти та установи на території обслуговування центру розташовані виключно в містах.

Управляти центром має директор, якого призначатимуть через конкурс.

Фінансувати такі заклади мають засновники. Також джерелами фінансування можуть стати благодійні внески юридичних та фізичних осіб.

Ознайомитись із проєктом положення можна в документі нижче:

zayvazhny_cpr_2020

Завантажити документ

Пропозиції та зауваження можна надсилати до 8 червня на [email protected] з темою повідомлення “Громадське обговорення”.

Зазначимо, що, згідно з новим законом “Про повну загальну середню освіту”, до 1 вересня 2020 року науково-методичні (методичні) центри та кабінети мають реорганізувати в центри професійного розвитку педагогів.

Нагадаємо, оголосили конкурс фахівців для експертизи підручників НУШ.

Фото: автор – stockasso, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.