Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

19 Вересня 2024

Для учнів 5–6-х класів розробили інтегрований курс кримськотатарської мови та літератури

На платформі “Всеукраїнська школа онлайн” з’явився інтегрований курс кримськотатарської мови та літератури для учнів 5–6-х класів. Курс розробляли команди Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти спільно з викладачами й носіями кримськотатарської мови та за підтримки ЮНІСЕФ. Докладніше про особливості курсу розповіли його розробники під час публічної презентації, яка відбулася сьогодні, 19 вересня.

Передусім курс призначений для учнів, які вивчають кримськотатарську мову. Як додав Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки, за бажанням школи зможуть запровадити курс як факультативний, адже всі разом маємо докладати зусиль для збереження кримськотатарської мови та створення можливостей для її вивчення.

Інтегрований курс кримськотатарської мови та літератури особливий тим, що вперше в історії кримськотатарської лінгвістики в ньому об’єднано вивчення мови та літератури. Кримськотатарська література представлена разом із зарубіжною, також у курсі є сучасні тексти.

  • В інтегрованому курсі міститься 140 відеоуроків, кожен із яких триває 10–12 хвилин.
  • В уроках багато аудіозаписів, відео та презентацій, які допомагають учням сприймати мову на слух, а також знайомлять їх із культурними особливостями кримськотатарського народу.
  • Також до кожного уроку є завдання для самоперевірки, тести закритого та відкритого типу.
  • У кожному уроці є словник основних понять та лексем, а також слів, які можуть бути незрозумілі учням.

Скриншоти з платформи “Всеукраїнська школа онлайн”

Сценарії до кожного уроку розробляли вчителі кримськотатарської мови, частина з яких перебуває на території тимчасово окупованого Криму (до створення курсу долучалися ті, хто мав таку можливість з урахуванням власної безпеки).

Гульназ Аджигельдієва, вчителька кримськотатарської мови та літератури, яка долучилася до розробки курсу, зазначила, що зібрати команду вчителів було якраз одним із найскладніших завдань. Інший виклик – пояснити вчителям, у чому суть реформи НУШ, яка, на жаль, не знайома освітянам із Криму, та за якими підходами мають бути створені відеоуроки курсу.

На кожну тему розроблені два уроки: один для ознайомлення, а інший для закріплення. Учителям, які працювали над сценаріями уроків, треба було втиснути всю важливу інформацію в короткий формат відео й подати її в доступній для учнів формі, — розповіла Сабріє Сластьон, методистка курсу, асистентка кафедри тюркології КНУ імені Т. Шевченка, співавторка підручників з інтегрованого курсу “Кримськотатарська мова та література” для 5–6-х класів. — Учителі готували сценарії уроків на основі календарного-тематичного плану та підручників, які були розроблені раніше, а також могли додавати матеріали для покращення свого уроку”.

Завершальним етапом створення курсу була експертиза всього укладеного матеріалу, який складався з:

  • відеоуроку;
  • конспекту до уроку;
  • тестування до кожного уроку та до тематичного блоку.

Сабріє Сластьон додала, що всі матеріали спрямовані на те, що діти вчать мову весь рік, а здобуті ними знання постійно закріплюються.

Невдовзі розроблені відеоуроки планують поширювати на інших онлайн-ресурсах, наприклад, у застосунку “Мрія”.

Читайте також: “НУШ” запрошує вчителів на першу зустріч книжкового клубу: обговорюємо повість “Метелики в крижаних панцирах””.

Титульне фото: НУШ


Обговорення