В Україні створили спеціальний посібник “Дорослі в ресурсі: як допомагати собі та дітям”, який містить дієві методи та способи самопідтримки й підтримки дітей в емоційному і загальному психологічному плані.
Про це повідомили автори проєкту – спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine.
Ознайомитися з посібником можна за посиланням.
Авторами порадника стали психологи, педагоги та освітні консультанти. У ньому користувачі знайдуть способи упорядкування емоцій і посилення стресостійкості.
У добірці міститься докладна інформація, як, наприклад:
- уберегти дитячу психіку від травматичних подій;
- уберегтися від інформаційної перенасиченості;
- розмовляти з дитиною про війну;
- адаптуватися до нових умов у “новій реальності”;
- навчитися співпереживати собі;
- втриматися в зоні “все гаразд” тощо.
Окрім іншого, у посібнику є практична частина з набором вправ та ігор, які можна виконувати як самостійно, так і у взаємодії з дітьми різних вікових категорій.
- “Монолог камінчика”, наприклад, допоможе розширити словниковий запас дітей, розвинути навички логічного та творчого мислення, пам’яті, уяви та фантазії. Для гри вам знадобляться камінці (у розрахунку один на кожного й кожну), фломастери чи маркери. Кожному учаснику треба роздивитися свій камінець і намалювати йому очі, рот і ніс. Далі гравцям необхідно вигадати монолог для камінця й розповісти іншим його історію. Якщо дітям складно, дорослі можуть підготувати заготовлений варіант-зразок такого монологу.
- Під час вправи “Ресурсний светр” дорослі зможуть усвідомити взаємозалежності та розвинути вміння дивитися на події з позиції широкої перспективи. Для цього необхідно пригадати свій найулюбленіший светр, а потім схематично намалювати його в центрі аркуша паперу. Подумайте, які ресурси потрібні були для того, щоб цей светр опинився у вас. Ліворуч напишіть усі ресурси, крім людських, які були необхідні для цього, а праворуч, які люди були задіяні в тому. Далі слід спробувати пов’язати ресурси з діяльністю людей.
- Граючи в “Продовж історію”, діти розвиватимуть критичне мислення, комунікативні навички, уяву, фантазію, а також вміння працювати в команді. Гра передбачає завчасне приготування кількох вступних частин майбутніх історій. Учасники мають після прослуховування початку розповіді продовжити її за власним бажанням і сюжетом, залучаючи всю свою увагу та фантазію.
Читайте також: “Невидимі дари: знаходь свою силу”: в Україні створили терапевтичну гру для дітей”.
Титульне фото: НУШ
Обговорення