4 556
0
Частина коштів державної субвенції, яку отримують громади, має бути спрямована, зокрема, на надання підтримки дітям і підліткам з особливими освітніми потребами. Такі послуги є безплатними, адже забезпечення інклюзивно-ресурсних центрів усім необхідним обладнанням та оплата таких занять фінансується коштом держави.
Про те, які саме додаткові психолого-педагогічні й корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ можуть отримати діти з ООП, розповіли в Офісі освітнього омбудсмена Сергія Горбачова.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України №88 від 14 лютого 2017 року, додаткові послуги в ІРЦ можуть отримувати діти з ООП:
Для цього батькам/опікунам дитини треба звернутися до ІРЦ. Після того, як фахівці центру проведуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (у центрі чи під час виїзду), для неї, за потреби, визначать перелік необхідних занять.
Отримані висновки батьки/опікуни дитини з ООП, яка вчиться в школі чи садочку, мають передати закладу освіти, адже саме на його базі й повинні надавати визначені послуги. Якщо в школі чи дитсадку немає необхідних вузьких спеціалістів (як правило), тоді заклад освіти має звернутися до фахівців ІРЦ й укласти цивільноправовий договір (додаток 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 року № 88).
Однак для дітей, які не охоплені освітою, незалежно від віку, а також дітей, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу, додаткові заняття відбуваються одразу на базі ІРЦ.
Перелік фахівців, які можуть проводити (надавати) додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття, а також орієнтовний список послуг містять додатки 5 та 1 до постанови Уряду № 88. Зокрема, серед можливих варіантів є:
Однак, в Офісі освітнього омбудсмена наголосили, що цей перелік є орієнтовним, і в разі потреби дитина може отримати інші послуги, які не зазначені вище.
Читайте також: “Докладно про інклюзивне навчання за кордоном: думки українських учителів та батьків дітей з ООП”.
Титульне фото: freepic.com
Обговорення