Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

14 Листопада 2024

Другий транш коштів для підтримки дітей з ООП отримають не всі області: у Службі освітнього омбудсмена пояснили причини

Не всі області України отримають другий транш субвенції для підтримки дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, це стосується регіонів, які мають з різних причин накопичення залишків коштів.

Про це йдеться в роз’ясненні Служби освітнього омбудсмена, ознайомитися з повним текстом якого можна за посиланням.

Нагадаємо, що новим освітнім омбудсменом стала Надія Лещик. Що про неї відомо, читайте тут.

Як розповіли в Службі, накопичення субвенції насамперед пов’язане з діями на місцях через затримку фінансування з державного бюджету. Так:

У Службі також нагадали, що наразі відбулися зміни в законодавстві, зокрема пункті 11 постанови КМУ №88, тож тепер усі ОТГ наприкінці року мають перераховувати залишки коштів до обласного бюджету.

Крім того, згідно зі змінами до постанови № 396, ті громади, які мали залишки субвенції і для оплати занять, і для закупівлі засобів, отримали змогу розпоряджатися ними залежно від потреб (наприклад спрямувати усі для оплати роботи фахівців у 2024 році). Якщо на обласному рівні залишалися кошти саме для оплати занять, то область отримала змогу розподілити їх тим громадам, які їх потребували у 2024 році.

Водночас, якщо область / громада мала залишки субвенції на закупівлю спеціальних засобів за попередні роки (до 2022 чи 2021 року), то розподілити їх на оплату занять не могли. Ця функція стала доступною лише після внесення змін до вищезгаданої постанови КМУ.

Утім, є регіони, які не розподіляли кошти залишків узагалі, а частина областей зробила це влітку, коли заняття вже не проводили. Зокрема:

  • одні громади виділяли кошти для оплати занять із місцевих бюджетів (якщо залишків не було, або їх було недостатньо), але після отримання субвенції від держави вони утворилися;
  • інші громади мали борг перед фахівцями, які проводять заняття, а згодом покрили його субвенцією;
  • деякі громади скасовували заняття із дітьми з ООП, адже не мали змоги на той час фінансувати їх із місцевого бюджету (або ж покрити всі витрати на них у разі ненадходження коштів субвенції).

Як пояснили в Службі освітнього омбудсмена, після отримання коштів у цих ОТГ утворилися залишки.

Ще одна причина накопичень субвенції по областях – відсутність фахівців, які могли б проводити відповідні заняття з дітьми.

Докладнішу інформацію про ситуацію в областях можна знайти за лінком.

Читайте також: “Бути в садочку повний день і навчатися в інклюзивному класі: у чому заклади освіти не можуть відмовити дітям з ООП”.

Титульне фото: cwf.com.ua


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.