Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

17 Квітня 2020

Два етапи експертиз і автоматизація: що планують змінити в конкурсі підручників для класів НУШ

Директор Українського інституту розвитку освіти Вадим Карандій представив зміни, які планують впровадити у конкурсі підручників для класів НУШ.

Про це він розповів під час під час Онлайн-EdCamp 2020.

Ці зміни стосуватимуться конкурсу підручників для 5-6 класів НУШ, для 4 класу НУШ конкурс проведуть за чинними правилами. Карандій пояснив це тим, що “система оцінювання цілісного циклу навчання 3-4 клас повинна бути незмінною”.

Отже, плануються такі зміни:

  • окремий етап – конкурс авторських концепцій підручників і навчально-методичних комплектів;
  • перший етап експертизи – тільки науково-методична експертиза видань;

“Це найбільш вагома експертиза, де ухвалюються найбільш серйозні оцінки щодо доцільності допуску того чи іншого підручника до подальшого проходження конкурсу”, – пояснив Карандій.

  • другий етап експертизи – психолого-педагогічна, антидискримінаційна, дизайнерська, мовної культури;
  • повна автоматизація всіх процесів конкурсного відбору (подання проєктів, шифрування та дешифрування, розподіл між експертами, підрахунок балів та рейтингів, замовлення підручників тощо).
  • розробка нових критеріїв оцінювання підручників із врахуванням сучасних наукових досліджень, специфіки кожного предмету окремо та специфіки інтегрованих курсів, уведення кваліметричних показників.

Також він повідомив, що конкурс для 4 класу НУШ відбуватиметься з 1 вересня до кінця 2020 року. Його новацією має стати впровадження автоматичного модулю експертизи, що має “звести до мінімуму можливість суб’єктивного втручання в результати конкурсу”.

До створення нового порядку конкурсу підручників долучився фінський проєкт підтримки української освіти “Навчаємось разом”.

Нагадаємо, до 15 квітня вчителі мають обирали підручники для 7 класу.

Також у МОН запевнили, що конкурси та друк підручників для 3 та 7 класів ідуть за графіком.

Фото: автор – Sharon McCutcheon, Unsplash

“Нова українська школа”

Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення