Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

2 Вересня 2020

Дивіться методичні рекомендації МОН щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами

Міністерство освіти і науки дало методичні рекомендації щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами у школах в 2020/2021 навчальному році.

Відповідні рекомендації є в листі №1/9-495 від 31 серпня, опублікованому на сайті МОН.

Зокрема, є окремі рекомендації для вчителя та асистентів щодо навчання дітей з ООП під час дистанційного навчання, якщо регіон закладу потрапить у “червону” карантинну зону.

Так, під час дистанційного навчання асистент вчителя:

  • організовує спільно з учителем/-ями освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання;
  • забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) для організації навчання учнів з особливими освітніми потребами;
  • координує дистанційне навчання з батьками (іншими законними представниками) дитини, зокрема й завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали тощо;
  • здійснює підготовку матеріалів для дистанційного навчання для учнів з особливими освітніми потребами, зокрема й консультує батьків щодо їх використання;
  • забезпечує підготовку індивідуальних завдань та адаптацію їх до використання в умовах дистанційного навчання;
  • забезпечує індивідуалізацію технологій дистанційного навчання з урахуванням особливих освітніх потреб, зокрема й обирає відповідні інструменти, консультує батьків щодо технічних особливостей їх використання з учнями з особливими освітніми потребами;
  • асистує вчителю під час проведення дистанційних занять, до прикладу: допомагає вчителю під час поділу учнів на пари і групи в ZOOM-конференціях, може приєднуватись до будь-якої пари / групи в будь-який момент, допомагати та виправляти помилки, слідкувати за підняттям рук учнів;
  • надає учню та його батькам (іншим законним представникам) рекомендації щодо дотримання норм під час користування комп’ютерною технікою.

“Починаючи з 1 червня 2020 року роботу ІРЦ було відновлено в зв’язку з послабленням протиепідемічних заходів відповідно до постанови КМУ від 20.05.2020 № 392. За умови сприятливої епідеміологічної ситуації (встановлення “зеленого”, “жовтого” та “помаранчевого” рівнів епідемічної небезпеки у конкретному регіоні) ІРЦ продовжують надавати послуги у 10 звичайному режимі, дотримуючись при цьому протиепідеміологічних заходів, – зазначили у міністерстві.

Також у МОН роз’яснюють різницю між обов’язками асистента вчителя та асистента учня.

Дивіться також нашу інфографіку про різницю між асистентом вчителя та дитини:

Ознайомитись із рекомендаціями можна у документі нижче:

5f4f3994b43e6123926374

Завантажити документ

Читайте також “Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП. Досвід вчителів”, “Як поєднати дистанційне навчання з інклюзивним” та “Онлайн-навчання для дітей з ООП – як зробити його доступнішим”

Фото: ІРЦ в Ірпіні, автор – Дмитро Ларін

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber, а також Telegram для учнів


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.