Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

26 Березня 2024

“EvaluEd”: які переваги можуть отримати заклади освіти, скориставшись інформаційно-аналітичною системою для самооцінювання

Інформаційно-аналітичною системою “EvaluEd” скористалися вже понад 4,5 тисячі шкіл України, з них більш ніж 500 – на Прикарпатті.

Про це під час семінару “Цифрова трансформація: нові можливості для забезпечення якості освіти” повідомив заступник голови Державної служби якості освіти України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Іван Юрійчук.

Він розповів, що ДСЯО з 2017 року проводить інституційні аудити у закладах освіти України, які покликані оцінити, визначити сильні та слабкі сторони й надати рекомендації, впровадження яких допоможе покращити ситуацію.

Для того, аби школи наперед розуміли можливі результати таких перевірок, була створена інформаційно-аналітична система “EvaluEd”, яка дає змогу закладам освіти проводити комплексне самооцінювання за тими ж критеріями й показниками, за якими проходять інституційні аудити.

“Так школа може створювати якусь стратегію покращення. Зовнішнє оцінювання, відповідно до рекомендацій, відбувається раз на 10 років, а самооцінювання ми рекомендуємо проводити раз на рік. У такий спосіб школа може постійно вдосконалюватися”, – додав Юрійчук.

Однак, за його словами, ДСЯО також має право проводити позапланові перевірки, наприклад, щодо булінгу чи мобінгу. Про це докладніше можна прочитати за посиланням.

Самооцінювання, як зазначив експерт, не є обов’язковим і не входить до жодного нормативного документа, однак заклади освіти України все частіше використовують таку функцію.

За словами Івана Юрійчука, під час оцінювання за допомогою “EvaluEd” фахівці ДСЯО й запрошені експерти використовують різні джерела інформації:

  • вивчають документацію закладу освіти;
  • спостерігають за освітнім середовищем;
  • аналізують освітню програму школи й дивляться, наскільки освітнє середовище сприяє реалізації цієї програми;
  • спостерігають за уроками та тим, як учителі впроваджують методики, програми, передбачені законодавством;
  • опитують учасників освітнього процесу: батьки, учителі й учні заповнюють анонімні анкети.

“Ми сподіваємося, що школи будуть використовувати цей інструмент і він буде дієвим. У майбутньому плануємо зробити його більш гнучким, щоб школа могла пропонувати власні рішення та ідеї, які ми зможемо включати в систему”, – резюмував Іван Юрійчук.

Читайте також: “Позапланові перевірки закладів освіти: які підстави та який порядок проведення”.

Титульне фото: freepic.com


Обговорення