10 712
0
Українсько-фінська програма розвитку середньої освіти шукає першу школу для участі в проекті “Змінитися за 7 днів” під гаслом “Ловіть нові іскри для вашого викладання!” (Get A New Spark for Your Teaching).
Про це “Новій українській школі” повідомили ініціатори проекту ГО “EdCamp Ukraine“
Конкурс проводиться серед усіх українських шкіл, готових до змін за фінською моделлю.
Фінські спеціалісти з компанії Lumo Education проживуть із обраною школою тиждень – допоможуть зробити аудит сильних і слабких сторін, проведуть низку відкритих уроків і тренінгів (як для педагогічного колективу, так і для адміністрації й допоміжного персоналу) і стимулюватимуть розробку власної програми вдосконалення.
Організатори обіцяють, що враховувати будуть специфіку і школи, і населеного пункту, де вона розташована, – тобто не даватимуть загальні рекомендації “про все для всіх”, а працюватимуть із конкретною ситуацією.
Фінські експерти, які працюватимуть з українською школою, мають досвід як викладання, так і співпраці з урядовими інституціями, а також адвокації фінських освітніх ідей за кордоном. Усі вони розробляли сучасні викладацькі методики, створювали програми викладання для фінських шкіл.
Саме члени Lumo Education займалися відкриттям і управлінням першої міжнародної фінської школи в Перській затоці, у Катарі.
“Тож вони прекрасно розуміють важливість культурних особливостей регіонів та завжди працюють з урахуванням унікальності місцевих систем”, – запевняють в EdCamp Ukraine.
Щоб податися на конкурс, хтось з учителів після обговорення зі шкільною адміністрацією має заповнити реєстраційну анкету та розповісти, що саме і чому хоче змінити у своєму закладі.
Кінцевий термін подання заявок – 2 лютого. Результати конкурсу оголосять 11 лютого, а вже 18-го група фінських педагогів приїде працювати з обраною школою.
Тренінгова частина програми в обраній школі триватиме п’ять днів:
У перший день фінська команда ознайомить педагогів та учнівство школи з принципами фінської системи освіти: соціального конструктивізму, навчання через експеримент, автономності та довіри.
Другого дня фінські вчителі проведуть відкриті інтегровані уроки в 4-6 класах (говоритимуть, наприклад, про ланцюг живлення або зміни в чисельності популяції живих істот), використовуючи не лише біологічну науку, а й мову та математику. Кожен урок базується на ігрових принципах.
На третій день учні закріплять отримані знання за допомогою експериментів, створення колажів та арт-об’єктів.
Четвертий день присвятять розмові із педагогічним колективом про методику Сo-Teaching – так званого співучителювання, тобто ведення інтеґрованих уроків кількома педагогами разом.
На п’ятий день відбудеться зустріч з міністеркою освіти та науки України Лілією Гриневич. На ній обговорять актуальні для Нової української школи питання викладання в молодшій школі, системи забезпечення якості освіти, трансформацію педагогічної освіти та подальшого підвищення кваліфікації.
Гості розкажуть про такі типові для Фінляндії, та все ще незвичні для України речі як відсутність домашніх завдань, короткі шкільні дні, значну частку роботи руками. Говоритимуть і про право на рівність: однакову якість навчання в школах у різних містах та селах, відсутність відмінності між навчанням хлопчиків та дівчаток (наприклад, на уроках праці) тощо.
Регіональний директор Lumo Education Ltd в Україні Дмитро Науменко, як зазначають організатори, добре знайомий і з фінською, і з українською системами освіти. Він стверджує: в Україні реально створити школу справді фінської якості – було б бажання.
“Ще будучи учнем, я розумів: не всі методи викладання однаково підходять кожній дитині. У Фінляндії школа підлаштовується під дітей, а не навпаки. Фіни переконані: школа має давати дитині не лише знання і вміння, а й щастя. Дитина повинна насолоджуватися дитинством та навчатися за допомогою ігор”.
“Фінський підхід успішний тому, що він подобається самим дітям, пробуджує в них бажання вивчати і вчитися, – говорить лідер руху EdCamp Ukraine, радник міністерки освіти і науки України Олександр Елькін.
Вони не “натаскані” складати рутинні тести, зате мають навички, справді потрібні для успішного життя в ХХІ столітті. Суть фінської системи, як і принципів EdCamp’у, – в екологічному навчанні. Не тільки в тому, що вивчати, а в тому, як саме вивчати й навчатися, в індивідуальному підході та спільній роботі”.
В EdCamp Ukraine і Lumo Education Ltd. в Україні переконані, що принципи, опрацьовані на першому етапі проекту, можуть бути згодом використані і в інших українських школах. І їх уже готові втілювати в щойно відкритому ЕдКемпом Осередку навчання освітян упродовж життя “Біла ворона”.
Довідка:
Компанія Lumo Education Ltd. є промоутером фінської освітньої моделі у світі, займається адаптацією найкращих практик фінської системи освіти для інших країн. Експертки й експерти компанії працюють у різних країнах у проектах, пов’язаних зі створенням та управлінням навчальними закладами сучасного типу, підготовкою викладачів, створенням розкладу та викладанням.
Громадська організація “ЕдКемп Україна“ (або Спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine) має на меті покращення кваліфікації шкільних педагогів, підвищення статусу вчительок та вчителів та загалом реформування системи освіти України. Сьогодні Edcamp Ukraine є найбільшим незалежним освітянським рухом у країні, до нього залучено 15 000 найбільш прогресивних педагогів. Спільнота була створена у 2015 році.
Однією з ключових подій руху є щорічна загальнонаціональна (не)конференція EdCamp. Щомісяця мініконференції (мініедкемпи) відбуваються в різних школах по всій Україні.
Обговорення