731
0
“Якісна й доступна освіта – це компетенція органів місцевого самоврядування. […] Водночас Міністерство освіти і науки буде підтримувати ОТГ на всьому шляху змін”, – розповіли в МОН під час обговорення впровадження реформи профільної середньої освіти на Київщині.
Так, до 1 вересня цього року має відбутися затвердження планів формування мережі закладів профільної освіти, згідно з Законом України “Про повну загальну середню освіту”. Це дасть змогу створити спроможну мережу академічних ліцеїв та оновити інфраструктуру. Адже з 2027 року в Україні буде запроваджена трирічна профільна середня освіта (10–12 класи) за двома спрямуваннями:
Утім, як наголосив Андрій Сташків, заступник міністра освіти і науки, “ця реформа насамперед є реформою громад”, адже саме для ОТГ найбільш актуальним є збереження людського капіталу.
“А успішним майбутнє буде в тієї громади, де учні завдяки ліпшій освіті зможуть зробити більше для розбудови своїх сіл і міст”, – додав він.
Андрій Сташків розповів, що голови й депутати громад мають тверезо оцінювати демографічну ситуацію у своєму регіоні. Якщо в ОТГ, наприклад, багато учнів і найближчим часом не очікується різкого падіння їхньої кількості, то там можна створити великий ліцей, який дасть широкий вибір профілів і предметів / інтегрованих курсів.
“Проте громади, у яких прогнозується невелика кількість учнів старших класів, мають співпрацювати, щоб організувати ліцеї, які будуть надавати освіту учнівству кількох громад. Їм потрібно розуміти важливість освіти та її цінності для майбутнього України. І обʼєднуватися навколо цих цінностей і мети”, – пояснив заступник міністра.
Зокрема, у Київській області нині є 69 громад. Кількість учнів, які потенційно навчатимуться в ліцеях і професійних коледжах у 2030 році в цьому регіоні, за прогнозами МОН, – понад 77,2 тисячі (це нинішні 4–6 класи). З огляду на це нині заплановано, що в області працюватимуть 114 академічних ліцеїв і 38 професійних коледжів.
Як розповіла менеджерка проєкту DECIDE Валентина Полторак, громадам, як засновникам ліцеїв, доведеться ухвалювати компромісні рішення, але вони, безперечно, повинні бути на користь якісної освіти для дітей.
“Можна написати найкращу стратегію, але якщо не буде однодумців, готових її впроваджувати, вона так і залишиться просто документом. Тому дуже важливо, щоб голос громад, їхня позиція – були враховані, а самі громади стали партнерами уряду у впровадженні реформи”, – резюмувала вона.
Докладніше про реформу середньої профільної освіти в подкасті “Дофамін для освіти” від ГО “Смарт освіта” розповів директор директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Ігор Хворостяний.
Титульне фото: M&M Photography, Стрий
Обговорення