3 315
0
Відтепер відкрити інклюзивний клас у закладі освіти можна на підставі заявки батьків або інших законних представників дитини з інвалідністю, висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за підтримки відповідного органу управління освітою.
Таку процедуру прописано в постанові Кабінету міністрів України про внесення змін щодо організації інклюзивного навчання, яку ухвалили сьогодні, 9 серпня.
Це рішення сприятиме створенню більшої кількості класів з інклюзивним навчанням, – упевнені в МОН, про що повідомляє прес-служба відомства.
“Для нас дуже важливо, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами мала змогу навчатися в колективі однолітків та не була відірвана від реального життя суспільства, якщо це можливо. При цьому надзвичайно важливо забезпечити таку дитину відповідним супроводом та переконатися, що для неї створено усі необхідні умови для навчання”, – заявила міністр освіти Лілія Гриневич.
Передбачається, що кожна дитина з інвалідністю матиме індивідуальний план розвитку. Розклад для такої дитини складатиметься з урахуванням індивідуальних особливостей її навчально-пізнавальної діяльності та динаміки розумової працездатності. Також до розробки програми будуть залучати не тільки професіоналів, а й батьків чи інших законних представників дитини.
Окрім того, до роботи з дитиною у школі залучатимуться соціальні працівники, батьки або особи, уповноважені ними. Раніше, до прийняття Постанови допомогати дитині з особливими освітніми потребами міг лише асистент вчителя.
Питання ж матеріально-технічної бази будуть вирішуватись за допомогою освітньої субвенції, що виділяється на кожну дитину. Зокрема, до бюджету-2017 уперше було закладено субвенцію на інклюзивну освіту в розмірі 209 мільйонів гривень.
Також у Постанові зазначається, що серед дітей, які мають змогу навчатись в інклюзивних класах, будуть і діти з дислексією. Присутність бодай однієї такої дитини є підставою для створення інклюзивного класу.
Фото: автор – tumsasedgars, Depositphotos
Обговорення