Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

8 Грудня 2022

Компенсаторний рік і додаткові консультації: що можна зробити для надолуження освітніх втрат

Через постійний стрес, повітряні тривоги та блекаути освітніх втрат зазнають учні навіть на тих територіях України, де не йдуть активні бойові дії. Обрахувати ці втрати сьогодні складно, проте уже зараз потрібно планувати стратегії їхньої компенсації.  

Таку думку висловила директорка Департаменту освіти і науки Києва Олена Фіданян у четвертому епізоді подкасту “Дофамін для освіти”.

Зокрема, учителі змушені переривати уроки й вести дітей до укриття. Протягом вересня школярі, фактично, призвичаювалися до думки, що укриття – це територія не страху, а безпеки. “У жовтні до цього, нарешті, прийшли: у деяких школах при сигналі повітряної тривоги діти йдуть до укриття з піснями й танцями”, – зазначила Олена Фіданян.

За словами посадовиці, “за першу чверть під час повітряних тривог у першій половині дня (навчання було розділене на 1, 2 та 3 рівень) на 1 рівні втрачено 973 хвилини (початкова школа, де, у середньому, 4 уроки на день)”. Цей час відповідає приблизно 1,5 тижня навчання за розкладом.

У жовтні ж, коли почалися вимкнення світла, діти, що вчилися онлайн чи в змішаному форматі, могли пропускати уроки з цієї причини. Ті самі проблеми спіткали й учителів, які не мали змоги якісно і вчасно донести до школярів навчальний матеріал.

Ці втрати мають тенденцію накопичуватися. Тож зараз чиновники й директори шкіл розглядають різні стратегії подолання проблеми.

“Нещодавно ми отримали пропозицію від одного досвідченого директора – зробити компенсаторний рік навчання. У чому тут проблема? З одного боку, ми акцентуємо на класичних наукових знаннях, а з іншого – боїмося додаткового року навчання, тим більше, що це суттєві додаткові кошти, а в нас наразі – воєнна економіка. І це тільки те, що на поверхні”, – розповіла директорка Департаменту освіти і науки Києва.

У зв’язку з ідеєю компенсаторного року постають такі питання:

  • чи всім дітям він буде потрібен?
  • як визначити школярів, які його потребують?
  • на якому етапі він може стати потрібен?
  • чи доцільним буде формат 12-го класу?

Олена Фіданян наголосила, що кожен навчальний заклад в умовах академічної свободи може самостійно оцінювати знання учнів й обирати шляхи покращення ситуації. Наприклад, частині дітей – 9-10% – підходить саме формат дистанційного навчання, проте більшість потребує очного спілкування з учителем під час вивчення предметів природничо-математичного циклу.

Подовження зимових канікул, як вирішили в Києві, є варіантом, за якого діти, з одного боку, встигнуть відпочити й поспілкуватися з рідними, а з іншого – наздогнати пропущене в другій частині канікул. Учителі в межах свого навантаження можуть проводити консультації для груп, де будуть присутні учні з 2

Читайте також: “У школах Києва навчальний рік може продовжитися і в червні”.

Слава Україні!

Героям слава!

Переможемо!

Фото: автор – lunamarina, Depositphotos


Обговорення