Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

27 Лютого 2023

Кожна п’ята матір вважає, що результати навчання дитини погіршилися, а якість навчального процесу знизилася – результати опитування

Соціологічна група “Рейтинг” опитала 2000 українських матерів дітей віком від 3 до 17 років. Жінки відповідали на низку проблемних питань, зокрема, про те, як впливають на психічний стан та успішність дітей зміна закладу освіти й колективу, вимкнення електроенергії й повітряні тривоги.

Результати опитування опубліковані на сайті групи “Рейтинг”.

Так, понад половина опитаних матерів дітей, які навчаються в школах/садочках, зазначили, що оголошення повітряної тривоги, вимкнення електроенергії або відсутність інтернету були причинами пропусків занять майже щодня або ж кілька днів на тиждень.

Майже кожна п’ята респондентка зауважила значне погіршення успішності навчання дитини та зниження якості навчального процесу.

Найчастіше такі проблеми фіксують

  • серед мешканців прифронтових та деокупованих територій;
  • матерів учнів молодшої та середньої школи;
  • тих, хто займається онлайн або ж за змішаною формою навчання.

14% опитаних матерів зазначили, що їхній дитині доводилося змінити заклад освіти/виховання внаслідок війни. Абсолютна більшість таких дітей (82%) змінювала школу/садочок лише один раз, 15% – два рази, 2% – три рази.

Абсолютна більшість батьків (86%), чиї діти змінили заклад, зазначають, що дитина почувається у ньому добре. 11% вважають, що дитині погано в новому навчальному закладі.

Серед чинників, які можуть викликати у дітей травматичні психологічні стани, матері найчастіше фіксували страх перед гучними звуками (особливо це стосується найменших дітей до 9 років).

Також порівняно часто фіксували

  • дратівливість та апатію;
  • байдужість до навчання і минулих захоплень (більш поширені ці вияви в дітей середнього та старшого шкільного віку);
  • спалахи гніву, агресії (серед усіх дітей).

Такі ознаки тривожних станів, як страх перед майбутнім, проблеми зі сном, кошмари, проблеми з пам’яттю та концентрацією, частіше фіксували в дітей старшого віку (16-17 років), відображення травматичних подій в іграх та творчості  – серед наймолодших (3-9 років).

60% дітей були свідками або учасниками подій, пов’язаних з війною. Найчастіше діти, за словами матерів, зазнавали таких травматичних подій:

  • розлука з рідними та близькими (28%);
  • переїзд до іншого регіону країни (25%);
  • обстріли та бомбардування (24%);
  • тривале перебування в холодному приміщенні (17%).

Переїжджали за кордон – 11%, перебували в окупації – 8%, були свідком смерті рідних або близьких – 6%, втратили житло – 5%, зазнали голоду та відсутності води – 5%.

19% опитаних матерів дітей проживають сьогодні поза домом, 20% – виїжджали з регіонів проживання, але вже повернулися, 61% – не змінювали місце проживання.

20% опитаних вважають своє сучасне місце проживання небезпечним. Найбільше таких проживають у деокупованих, прифронтовних регіонах та в Києві.

41% опитаних матерів зазначили, що серед їхніх близьких родичів (чоловік, брат, сестра, діти, батьки) є ті, хто зараз на війні.

87% матерів зазначили, що їхні діти не потребують психологічної підтримки або допомоги, 13% – зазначили, що потребують (найчастіше це діти ВПО та тих, хто переїжджав але вже повернувся, матері дітей середнього та старшого шкільного віку).

Лише 5% матерів зверталися за останні три місяці по психологічну допомогу для дитини, 93% з них змогли її отримати через персональний візит до психолога (78%), консультацію онлайн (18%) або телефоном (7%).

94% матерів українських дітей однозначно або радше вірять в те, що Україна зможе відбити напад росії. Попри це, майже 40% зазначили, що за останній рік їхнє відчуття впевненості у майбутньому погіршилося (найчастіше такі респондентки проживають у місцях, які вважають небезпечними, є ВПО або донедавна не проживали вдома).

Читайте також: “8 % українських дітей не відвідують школи й садки через війну – результати опитування”.

Фото: ВВС News Україна


Обговорення