Всі теми

28 Вересня 2017

МОН хоче спрямувати мовну статтю на експертизу до Венеціанської комісії

Міністерство освіти спрямувало до Ради Європи заяву про намір надіслати мовну статтю нового закону на експертизу до Венеціанської комісії.

Про це 28 вересня заявила міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час зустрічі з міністром національної освіти Румунії Лівіу Марьян Попом, передає прес-служба МОН.

Також Лілія Гриневич повідомила, що 6 жовтня вона зустрінеться з Генеральним Секретарем Ради Європи Турбйорном Ягландом. Під час зустрічі також буде обговорено імплементацію Статті 7 нового закону “Про освіту”.

“Потрібно розуміти, що пункт 4 статті 7 передбачає, що в базовій та старшій школах один чи декілька предметів можуть викладатися мовою Європейського союзу. Співвідношення, які закладатимуться в різних класах, будуть прописані на рівні базового навчального плану, що затверджується КМУ разом із Держстандартом. Ми готові вести щодо цього консультації, але всі рішення, що прийматимуться, мають враховувати, насамперед, інтереси наших громадян, незалежно від  походження”, – зазначила міністр.

Гриневич акцентувала увагу на тому, що сьогодні в Україні є цілі території, на яких люди спілкуються тільки мовами національних меншин та не мають практики використання української мови.

“Це негативно впливає на результати ЗНО цих дітей з української мови. Цього року більше 54% дітей, що навчаються в школах з румунською мовою навчання, не склали ЗНО  з українською мови, тобто не подолали поріг склав/не склав. Ці діти автоматично не можуть вступати до українських ВНЗ, вони не зможуть потрапити на державні посаді чи в органи місцевого самоврядування. Але найгірше – ми створюємо мовне ґетто, території, на яких громадяни не можуть вільно комунікувати з рештою населення нашої країни”, – пояснила Лілія Гриневич.

Нагадаємо, 5 вересня Верховна Рада ухвалила новий закон “Про освіту”. За таке рішення проголосували 255 депутатів.

Стаття 7 нового закону “Про освіту” закріплює українську мову (державну мову) як основну мову навчання та дозволяє представникам національних меншин навчатися своєю мовою поряд з державною в початковій школі, що реалізується через окремі класи чи групи. Також представникам національних меншин гарантується право вивчення рідної мови в школах чи культурних товариствах.

Повний текст Статті 7 можна прочитати тут.

Фото: автор – Helloquence, Unspalsh


Обговорення