Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

30 Серпня 2024

На допомогу вчителям-природничникам створили збірку завдань з основних тем у 4–6-х класах

ГО “Смарт освіта” спільно з партнерами уклала для вчителів і вчительок природничих дисциплін, які викладають у 4–6-х класах “НУШ”, добірку навчально-методичних матеріалів “10 кейсів до уроків з природничої галузі”.

Ознайомитися з посібником, завантажити його й роздрукувати матеріали для проведення уроків усі охочі можуть за посиланням.

Посібник містить завдання, які допоможуть заповнити прогалини в шкільних курсах:

  • “Я досліджую світ”;
  • “Пізнаємо природу”;
  • “Географія”.

Добірка кейсів складається з 10 розділів, які відповідають темам:

  1. “Зображення земної поверхні. Географічна карта”;
  2. “Повітря. Погода. Клімат”;
  3. “Рельєф. Земна поверхня”;
  4. “Мінерали. Гірські породи. Корисні копалини”;
  5. “Ґрунт. Ґрунтовий покрив”;
  6. “Вода. Води суходолу”;
  7. “Материки та океани”;
  8. “Масштаб”;
  9. “Природні зони”;
  10. “Рухи Землі та їх наслідки”

Кожна з тем містить по 7–10 завдань різного типу для учнівства 4–6-х класів, а також:

  • методичний супровід для педагогів;
  • докладні інструкції щодо виконання завдань для школярів;
  • завдання для самооцінювання.

“Ми знаємо, що підготовка до уроків займає багато часу, бо вчителі прагнуть урізноманітнити дидактичні матеріали, які використовують на заняттях. Аби спростити процес підготовки, ми ділимося з вами власними розробками. Кожен з елементів використовуємо на своїх уроках, кожне завдання виконали наші учні й учениці”, – розповіли автори завдань.

За допомогою завдань із добірки педагоги зможуть:

  • забезпечити наступність при переході від початкової до базової школи в природничій галузі;
  • наситити зміст навчання практикою;
  • розвинути вміння учнів і учениць;
  • сформувати необхідні компетентності.

Завдання кейсів різні за складністю й тривалістю виконання. Тому вчителі можуть самостійно визначити, як та на якому етапі вивчення теми ними скористатися. Педагоги також можуть удосконалювати завдання й змінювати їхній зміст відповідно до навчальних потреб та інтересів учнів і учениць.

Окрім класичних, посібник містить й інтерактивні завдання – у деяких вправах є активні посилання на онлайн-сервіси (наприклад, Kahoot, Padlet тощо).

Автори завдань збірки:

  • Наталія Єфремова – учителька початкових класів та географії вищої категорії гімназії № 5 Печерського району Києва;
  • Олександр Сітько – учитель біології та географії вищої категорії гімназії № 5 Печерського району Києва;
  • Алла Євтушенко – учителька географії вищої категорії, заступниця директора з навчально-виховної роботи ліцею “Наукова зміна” Дарницького району Києва.

Читайте також: “Природничі науки не для всіх? Чому в учнів і учениць згасає інтерес до природничих дисциплін і як цьому зарадити”.

Титульне фото: “НУШ”

Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного фонду “Відродження“. Матеріал представляє позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Міжнародного фонду “Відродження”.


Обговорення