Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

5 Грудня 2023

Найбільш проблемною галуззю для українських школярів є читання – PISA-2022

У читацькій компетентності українські школярі й школярки відстають від своїх однолітків з країн ОЕСР майже на два з половиною роки навчання.

Про це йдеться у Національному звіті за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.

У PISA-2022 взяли участь учні, які народилися з 1 липня 2006 року до 30 червня 2007 року. Кількість 15-річних підлітків, які взяли участь у дослідженні в жовтні 2022 року, – 335 307 учнів.

Тести, які були запропоновані школярам, мали на меті оцінити здатність застосовувати набуті знання й навички в реальному житті, а не визначити рівень знань учнів і учениць з навчальної програми України.

За даними PISA-2022, найбільш проблемною галуззю для українських школярів є читання. Середній бал з цієї дисципліни становить 428, що на 48 пунктів менше за середній показник для країн ОЕСР (476 балів). А це означає, що з читання українські учні відстають від своїх однолітків з інших країн майже на два з половиною роки навчання.

“Падіння стрімке. І цифри можуть лякати. Але я прошу згадати кожного власний досвід у перші місяці повномасштабного вторгнення. Як знизилася здатність концентруватися на чомусь, крім новин, як довго не виходило взяти до рук книжку… Це важко було дорослим, не говорячи вже про дітей і підлітків”, – наголосив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий під час презентації результатів.

Зокрема, більшість сусідніх для України держав мають значно вищі бали. Щоправда, Грузія, Болгарія та Молдова показали минулоріч нижчі показники.

Згідно з результатами дослідження, в Україні 41% підлітків не володіють цією компетенцією навіть на базовому рівні. У той же час 59% учнів показали кращий результат:

  • 30% 2 рівень грамотності (базовий);
  • 21% 3 рівень;
  • 7% 4 рівень;
  • 1% 5 рівень;
  • 0% 6 рівень.

На підставі даних PISA-2022 можна констатувати той факт, що рівень успішності учнівства у 2022 році погіршився, порівнюючи з результатами попереднього циклу. Так, різниця в рівні компетентності з читання сягає 38 балів (майже 2 роки освітніх втрат).

Варто зазначити, що різниця в балах з читання також зросла порівняно із середнім по країнах ОЕСР: у 2018 році вона становила 21 бал, натомість у 2022 році сягнула 48.

Раніше ми публікували анонс презентації результатів PISA-2022 та резюме попереднього дослідження.

Титульне фото – скріншот із презентації результатів; інфографіка в тексті – PISA-2022.


Обговорення