26 999
0
Центр інноваційної освіти “Про.Світ” провів дослідження реалізації дистанційного навчання в Україні за період березня-квітня.
Анонімну онлайн-анкету заповнили 5410 працівників шкіл із 24-х областей України. Також провели глибинні інтерв’ю з 29-ма директорами шкіл із різних областей та територіальних одиниць (великі та маленькі міста, ОТГ).
Найбільшою проблемою в реалізації дистанційного навчання 73% опитаних вважають, що не всі учні виходять на зв’язок – роблять домашні завдання, беруть участь в онлайн-уроках тощо.
Також половина бачаать проблемою відсутність попереднього досвіду організації дистанційного навчання. 14,4% вказали, що проблемою є відсутність потрібної техніки вдома, 5% – відсутність потрібної техніки в школі, а 2,3% – відсутність необхідної техніки в учнів.
61% опитаних вказали, що у їхньому закладі розробили загальні правила, але формат, тривалість та вибір програми вчитель обирає самостійно.
Респонденти, які не дійшли жодних рішень у напрацюванні спільних правил або не проводили жодних нарад, частіше за все витрачають на підготовку уроку понад 2 години. Ті ж, хто отримали готові інструкції або напрацювали спільні правила, частіше витрачають на підготовку до уроку менше 1 години.
43% вчителів відповіли, що мають індивідуальний план роботи на весь карантин. 59% із них скоординували план із колегами.
“Згрупувавши понад 1000 відповідей на відкрите запитання, ми визначили, що 370 респондентів переконані, що для ефективного впровадження дистанційної освіти МОН необхідно сформувати чіткі накази, інструкції щодо роботи та методичні рекомендації.
333 респонденти зазначають, що є необхідність на законодавчому рівні забезпечити всіх учнів та вчителів матеріально-технічними засобами для впровадження дистанційного навчання та вільним доступом до швидкісного інтернет-зв’язку“, – зазначають дослідники.
Окрім того, кожен другий директор, який дав інтерв’ю, не має з ким порадитися щодо професійної діяльності, обмінятися досвідом чи отримати підтримку.
“Якщо шкільна команда може побороти цей виклик через самоорганізацію та проведення шкільних нарад, то директори зазвичай звертаються винятково до працівників інших освітніх структур. 64% опитаних директорів стверджують, що шукатимуть відповіді на свої запитання в керівників чи осіб, що тримають руку на пульсі. Зазвичай, цю роль виконують працівники відділів освіти”, – йдеться в дослідженні.
Детально з результатами дослідження можна ознайомитись у документі нижче:
Research2020_ProSvit_MF(1)Нагадаємо, навчальний рік закінчиться дистанційно. МОН представило календар завершення навчання.
Також Київ розробив регламент виходу закладів освіти із карантину.
Дивіться також наші матеріали про організацію дистанційної освіти
“Нова українська школа”
Усі ілюстрації: Про.Світ
Обговорення