672
0
Цифрова трансформація освіти є важливим компонентом сучасного навчального процесу. Однак попри позитивні тенденції у впровадженні цифрових технологій, значна частина українських закладів освіти стикається з низкою перешкод, які гальмують цей процес. Зокрема, найбільш негативним чинником 68% опитаних директорів і 59% вчителів вважають брак фінансування.
Про це свідчать результати оцінювання цифрової готовності закладів освіти SELFIE, яке провели у 2024 році, – повідомило Міністерство освіти і науки України.
Так, на думку освітян, відсутність достатнього фінансування обмежує можливості закладів у закупівлі сучасного обладнання, програмного забезпечення та в організації навчання педагогів для роботи з новими технологіями.
Ще однією проблемою, яку виокремили 54% директорів і 45% учителів є невідповідне комп’ютерне обладнання (застаріла техніка або її недостатня кількість). Адже навіть за наявності необхідного програмного забезпечення низька якість обладнання унеможливлює ефективну роботу в цифровому середовищі.
Крім того, респонденти (47% учителів і 41% директорів) вказали на проблему ненадійного підключення до інтернету. Особливо гостро вона відчутна у віддалених регіонах, де доступ до швидкого і стабільного інтернет-зв’язку є обмеженим.
За словами опитаних учителів, вони також стикаються з надмірним навантаженням, що залишає мало часу для освоєння нових цифрових технологій. А обмеженість або повна відсутність технічної допомоги від фахівців у цій сфері ускладнює процес інтеграції цифрових рішень у навчальний процес.
За даними дослідження, найбільше проблеми цифрової трансформації відчутні в сільській місцевості, де ненадійний інтернет-зв’язок і недостатність фінансування є особливо гострими.
Докладніше дізнатися про SELFIE можна на офіційному сайті за посиланням.
Читайте також: “Три цифрові освітні платформи з Дніпра, якими користується вся Україна (репортаж)”.
Титульне фото: freepic.com
Обговорення