Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

2 Листопада 2020

Організація дистанційного навчання на карантині – роз’яснення МОН

Міністерство освіти і науки дало роз’яснення, як організовувати дистанційне навчання в школах під час карантинних обмежень.

Відповідні роз’яснення є в листі №1/9-609 від 2 листопада, повідомили на сайті МОН.

Ось основні тези з листа:

  • Карантин та інші надзвичайні обставини, що тимчасово унеможливлюють відвідування закладів освіти, не потребують переведення учнів на дистанційну форму (і відповідного збору заяв від батьків). За рішенням педради, освітній процес продовжується з використанням технологій дистанційного навчання на денній або іншій формі здобуття освіти, на яку учнів зараховано. Саме в такий спосіб може бути реалізовано “змішане навчання”.
  • Особливої уваги потребують питання організації дистанційного навчання для осіб з особливими освітніми потребами (їм потрібна підтримка з боку асистента вчителя та / або асистента учня), а також учнів, які не мають доступу до інтернету або технічних засобів навчання (для них треба використовувати доступні засоби комунікації).
  • Під час дистанційного навчання зміст освіти й кількість годин для його опанування не скорочується, а реалізується в синхронному та асинхронному режимах (з урахуванням необхідності запобігання погіршенню здоров’я учнів і вчителів, а також технічних можливостей для синхронної взаємодії).
  • Проводити всі уроки синхронно, тобто онлайн, з використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо, не потрібно.
  • Вчителі обов’язково мають приділяти увагу вправам для очей та постави учнів.
  • Поточне та тематичне оцінювання результатів навчання учнів проводиться дистанційно. Але кількість робіт, які виконують учні для такого оцінювання (з фіксацією оцінки в класному журналі), не повинна бути надмірною і спричиняти перевантаження учнів.
  • Якщо з будь-яких причин (незалежно від карантину) батьки ухвалюють рішення про навчання дитини дистанційно на постійній основі (протягом навчального року), необхідно звернутися до закладу освіти, який надає послуги саме за дистанційною формою здобуття освіти. Такий заклад освіти може бути будь-якої форми власності (державної, комунальної, приватної). Але він повинен мати системотехнічне забезпечення для організації саме дистанційної форми здобуття освіти – комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні освітні ресурси тощо. Про те, що заклад освіти може забезпечувати саме таку форму здобуття освіти, він обов’язково інформує на своєму сайті (або на сайті засновника). Якщо такий заклад освіти є державним або комунальним, то здобуття повної загальної середньої освіти у ньому є безоплатним для всіх учнів (оплата праці вчителів здійснюється за рахунок державного бюджету).
  • Дистанційне  навчання (на відміну від сімейного навчання та екстернату) забезпечує постійний вчительський супровід, регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм (за потреби) підтримки в освітньому процесі.
  • Школа може самостійно обирати (схвалювати педагогічною радою закладу освіти) конкретні електронні освітні платформи, онлайн-сервіси та інструменти, за допомогою яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання (Moodle, Google Classroom, Zoom тощо). Такий вибір полегшує учасникам дистанційного навчання процес організації навчання та користування відповідними електронними ресурсами (перш за все, учнями). Водночас педагогічні працівники обирають форми, методи і засоби дистанційного навчання, а також визначають доцільність проведення конкретного навчального заняття в синхронному або асинхронному режимі. Такі дії педагогічних працівників не потребують погодження/схвалення
  • Засновник закладу освіти може ухвалювати рішення щодо надання педагогічним працівникам персональних комп’ютерів у тимчасове користування. Таке рішення може ухвалюватися, якщо карантин або інші надзвичайні обставини унеможливлюють відвідування закладу освіти і вчитель не може використовувати для організації дистанційного навчання

Повністю з листом можна ознайомитись у цьому документі:

5f9fdc9533fa9480698564

Завантажити документ

Дивіться також посібник із організації дистанційного навчання:

ГРИФ_Методичні_рекомендації_дистанційна_освіта_развороты

Завантажити посібник

Завантажити мобільну версію

Більше матеріалів щодо організації дистанційного навчання дивіться у спеціальному розділі на нашому сайті

Фото: автор – IgorVetushko, Depositphotos


Обговорення