Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

20 Березня 2024

Освітні простори замість підвалів, цифрові “вулики” й “Catch Up” програми: як відбувається відновлення освіти на деокупованих територіях

За даними дослідження, мотивація до онлайн-навчання в учнів і учениць Харківщини є занизькою. А дистанційний формат не забезпечує всіх освітніх потреб дітей та підлітків. Саме тому в регіоні планують реалізацію проєктів, які будуть альтернативами метрошколи.

Про це під час обговорення в межах Міжнародної освітньої офлайн-конференції “Kharkiv: Education Under Ground” повідомив керівник Харківського координаційного гуманітарного центру Євген Коляда.

Він зазначив, що в межах проєктів планують переобладнання підвальних приміщень під освітні простори для дошкільнят (особливо), а також учнів і учениць початкової, середньої та старшої школи.

Євген Коляда наголосив, що військова адміністрація має дозволяти цим просторам запроваджувати навчання саме офлайн, адже дистанційна освіта протягом останніх 5 років на Харківщині значно вплинула на рівень знань і соціалізацію дітей та підлітків.

Над цією проблемою також працює благодійний фонд “SavEd”. Зокрема, для подолання освітніх втрат і забезпечення доступу до навчання, фонд відкриває в громадах Харківщини (і деокупованих також), сучасні цифрові освітні центри – “вулики”. У них діти й підлітки можуть отримати безперебійний доступ до освіти й підтримку педагогів-тьюторів, зокрема, психологічну.

Аби компенсувати навчальні втрати учнів і учениць від 8 до 17 років, а також надати їм психосоціальну підтримку, для школярів і школярок планують також запустити “Catch Up” програми. Їх впровадження заплановане в 30 центрах на території 13 областей України, серед яких і Харківська. Як зазначив виконавчий директор освітньої фундації “МрійДій” Артур Пройдаков, у межах проєкту учні та учениці вивчатимуть 2 основні дисципліни:

  • математику;
  • українську мову.

У комюніке за результатами заходу експерти узагальнили пропозиції, реалізація яких сприятиме відновленню освітнього процесу на деокупованих територіях, а також включенню в освітній процес України дітей і підлітків, які вимушені були певний час навчатися на ТОТ. Зокрема, це:

  • створення якнайбезпечніших підземних освітніх просторів для дошкільнят і школярів, де б вони змогли навчатися офлайн;
  • дозвіл запроваджувати формальне навчання у вищезазначених офлайн-просторах;
  • збільшення кількості практичних психологів й активне залучення їх до роботи з учнями й ученицями (зокрема, і після закінчення війни);
  • створення можливостей для підлітків із ТОТ складати НМТ і вступати до українських ЗВО, надання їм допомоги під час підготовки до вступу;
  • оформлення реєстру педагогів і педагогинь, які співпрацювали з росіянами, і позбавлення їх права викладати в закладах освіти України чи очолювати їх;
  • проведення необхідних досліджень на деокупованих територіях;
  • забезпечення стейкхолдерів доступом до своєчасної та якісної проведеної освітньої аналітики;
  • пошук лідерів і лідерок у громадах та надання їм можливостей вибудовувати дієві рішення просто зараз.

Нагадуємо, що ГО “Смарт освіта” проводить кетч-апи для учнів 4-10 класів у межах проєкту “Тепер я знаю”. Докладнішу інформацію читайте за посиланням.

Крім того, учні 5-11 класів, що перебувають за кордоном, можуть зберігати зв’язок з системою освіти України завдяки програмі “Залишаємось з Україною” від ГО “Смарт освіта”.

Титульне фото: “Kharkiv: Education Under Ground”


Обговорення