Напишіть нам

Всі теми

22 Жовтня 2020

PISA: у співпраці учням комфортніше, у змаганні – кращі результати

Міжнародне дослідження PISA показало, що для успішного навчання освіта має містити як співпрацю, так і змагання.

Дослідження опублікували на сайті PISA Україна.

Успішні та позитивні навчальні середовища заохочують до співпраці, а також до змагальності, це хоча би тому, що конкуренція може бути захопливою та приємною, а дух суперництва може покращити академічні результати.

Наприклад, командні змагання, що поєднують як кооперативну, так і конкурентну поведінку, є захопливими та корисними для тих, хто в них беруть участь”, – зазначають дослідники.

Водночас, на думку науковців, щоби командна робота була успішною, потрібно дотриматися певних умов:

  • забезпечувати набуття учнями навичок лідерства та спілкування;
  • передбачати взаємозалежність цілей членів команди;
  • встановлювати чітку індивідуальну відповідальність за спільний успіх.

“Крім того, якщо школи та вчителі прагнуть створити гендерно нейтральне освітнє середовище, їм, можливо, доведеться уникати надмірної конкуренції серед учнів”, – зауважили дослідники.

Також науковці встановили:

  • у середньому в країнах ОЕСР учні почувалися більш комфортно в освітньому середовищі, де панував дух співпраці, а не конкуренції;
  • учні, які бачать себе прихильниками змагальності (особливо ті, які повідомляють, що працюють більше, коли їм доводиться змагатися з іншими), набрали вищі бали з читання, ніж ті учні, які сприймають себе як менш схильних до змагань з іншими;
  • навчальне середовище з вищою конкуренцією сильніше пов’язане з бажаними
    неакадемічними результатами на рівні хлопців, аніж на рівні дівчат.

Докладніше з дослідженням можна ознайомитись у документі нижче:

PISA_in_Focus107-ukr_gotovyj

Завантажити документ

Більше про дослідження PISA дивіться в спеціальному розділі на нашому сайті.

Фото: автор – IgorVetushko, Depositphotos


Обговорення