Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

25 Травня 2024

Понад 70% учнів повідомили, що вчителі математики надають їм додаткову підтримку на кожному або на більшості занять – PISA 2022

Трохи менше – 63% учнів та учениць – вказали, що вчитель пояснює матеріал на уроці математики до тих пір, поки вони не зрозуміють усе, або проявляє щиру зацікавленість навчанням кожного.

Такі дані оприлюднили фахівці УЦОЯО у новому випуску “PISA-2022: Україна в центрі уваги. Як мислення зростання та тривожність через математику впливають на учнівські результати?”

Учні, які повідомляли про вищий рівень підтримки вчителем, вказували на нижчий рівень тривожності через математику [у контексті PISA математичну тривожність розуміють як хвилювання учнів через уроки математики та контрольні заходи, повʼязані з ними (тестування, іспити тощо)].

Учні з високим рівнем математичної тривожності, як правило, відчувають напругу, занепокоєння і страх перед математикою, як правило, гірше виконують математичні завдання порівняно з тими однолітками, яким не притаманна тривожність через математику, або які мають низький рівень математичної тривожності.

Тривожність через математику – це не просто психологічний феномен, який обмежує здатність розв’язувати математичні задачі; люди, які страждають від математичної тривожності, можуть відчувати фізичну реакцію на математику, яку можна порівняти з болем. Як наслідок, люди, які відчувають тривогу, пов’язану з математикою, зазвичай уникають цього предмета і будь-якої кар’єри, яка передбачає опанування певними математичними навичками.

Для таких людей уникнення математики є такою ж природною реакцією, як і уникнення болю, оскільки для них навіть просте очікування зіткнення з математичною проблемою може бути болісним”, – йдеться у випуску.

Серед учнів у всіх референтних країнах найбільшою (50-70%) є частка тих, які тривожаться через те, що їм буде складно на уроках математики, або що вони отримають низькі оцінки. Загальний рівень тривожності через математику серед референтних країн найнижчий в учнів та учениць з Естонії. В Україні цей показник найнижчий серед учнів у великих містах, особливо серед хлопців.

Також у всіх референтних країнах менше тривожаться через математику учні й учениці з високим соціально-економічним статусом.

Експерти розповідають, що рівень тривожності дітей через математику можна знизити через:

  • посилення математичної підготовки;
  • створення у закладі освіти позитивного ставлення до математики й навчання загалом;
  • наведення прикладів для наслідування й надання підтримки учнівству в навчанні.

“Для розвитку в учнів здатності розв’язувати реальні проблеми та успішно застосовувати математичні вміння, закладам освіти й освітнім системам

необхідно виходити за рамки формальної математичної освіти.

Для подолання серйозних бар’єрів на шляху вивчення математики важливо розуміти й ураховувати ставлення та емоції учнів стосовно математики, розвивати позитивне мислення учнів, формувати в них упевненість у тому, що докладання зусиль може забезпечити подолання труднощів у навчанні”, – розповідають фахівці.

Читайте також:Надолужимо освітні втрати з проєктом “Тепер я знаю”: запрошуємо учнів 4-6–х класів на першу хвилю безплатного літнього курсу”.

Титульне фото: Max Fisher, Pexel


Обговорення