Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

26 Червня 2024

Профільна середня освіта: 30 пілотних шкіл стануть ліцеями-амбасадорами реформи

Міністерство освіти і науки України почало підготовку до пілотування реформи профільної середньої освіти (10-12 класи).

Як зазначено у відповідній публікації на сайті МОН, 25 ініціативних шкіл з усієї України вже стали ліцеями-амбасадорами; скоро до них долучаться ще 5.

Пілотні заклади розроблятимуть і застосовуватимуть нові освітні моделі та навчальні програми, аби надалі ділитися досвідом із закладами освіти всієї України.

“Ці школи будуть менторами для інших пілотних академічних ліцеїв, які апробуватимуть різні елементи профільної середньої освіти. У 2025 році почнеться безпосередньо пілотування реформи“, – ідеться в повідомленні.

У МОН зазначають, що в межах підготовки до пілотування ці 30 закладів будуть розробляти стратегію свого розвитку, визначати профілі, а також розробляти курси за вибором для учнів/учениць. Наразі, після двох стратегічних сесій із представниками закладів, їхні учителі й директори визначали свої сильні та слабкі сторони, а також сформували очікування від реформування.

Педагогів ліцеїв-амбасадорів долучатимуть до розроблення курсів за вибором.

“Очікується, що з кожним класом учнівство матиме все більше впливу на вибір, що вивчати (згідно з проєктом Державного стандарту профільної середньої освіти, в 11 класі це 50% навчального часу). Курси за вибором будуть викладати як для поглиблення профілю навчання, який обрав учень / учениця, так і для загального розвитку”, – наголосили в МОН.

У стратегуванні ліцеям-амбасадорам допомагатимуть такі організації:

  • Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР – вивчає освітні системи різних країн та проводить міжнародне дослідження якості освіти PISA);
  • Міжнародний благодійний фонд savED, який має досвід у створенні концепції та курикулуму для Житомирського ліцею (докладніше про цей кейс – за посиланням);
  • закордонні школи, які мають успішний досвід упровадження профільної освіти й можуть надавати консультації.

Робота, як зазначили в МОН, відбуватиметься у два етапи:

  1. Стратегування (червень – листопад 2024 року):
  • розроблення стратегії розвитку закладів на наступні три роки;
  • визначення профілю / профілів навчання й аналіз середовища: потреб громади та бізнесу;
  • розроблення освітньої програми;
  • запровадження управлінської програми (зовнішні та внутрішні комунікації, Charts Blog, фандрейзинг, проєктний менеджмент).
  1. Зміни у старшій профільній школі згідно з новим Державним стандартом:
  • опитування вчителів щодо готовності створювати курси за вибором (листопад – грудень 2024);
  • робота над створенням курсів / адаптуванням уже готових рішень (січень – травень 2025). Завданням МОН і партнерів буде навчити вчителів створювати власні курси, допомогти розробити по 4 курси на кожну освітню галузь для 10 класу, які з вересня 2025 року будуть упроваджувати в пілотних ліцеях;
  • презентація напрацювань, які стануть основною для масового пілотування, а згодом реалізації реформи (травень 2025).

“Результати пілотування варто очікувати у 2026–2027 роках. А з 2027-го в Україні повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв, які пропонуватимуть учнівству вибір профілів, предметів та інтегрованих курсів та інтенсивно працюватимуть над профорієнтацією”, – пояснюють у міністерстві.

Читайте також: “10 міфів про профільну середню освіту та пояснення МОН, що насправді буде зі старшою школою (частина перша)”.

Титульне фото: пресслужба Міністерства освіти і науки України


Обговорення