Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

20 Травня 2023

Проєкт “Вчися вухами” продовжує створювати аудіоуроки для зручного й ефективного навчання

Протягом тижня в проєкті “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта” з’явилися шість нових аудіоуроків.

9 клас 1

Для 9 класу вийшов урок з історії України на тему “Як розпочати будівництво нації. Українські землі у складі Російської імперії у другій половині XVIII – першій половині XIX ст.”.

Прослухати запис можна за посиланням.

З уроку школярі й школярки дізнаються:

  • яким було становище українських земель у складі Російської імперії у другій половині XVIII – першій половині ХІХ століть;
  • що таке промисловий переворот і до чого тут українські бізнесмени;
  • що таке нація та з чого і як розпочалося національне відродження українців.

У цьому уроці є і про повстання Устима Кармалюка, і про Одесу, яка стає центром торгівлі, і про чумаків. Автор намагається пояснити, як формувалася українська нація на прикладі дорослішання людини.

11 клас 1

Для 11 класу – ще один урок з історії України, “Україна в умовах системної кризи СРСР: черги як стиль життя. Криза совєцької економіки очима громадян”.

У ньому, зокрема, розкрито такі питання:

  • якою була економічна система в період “застою”;
  • якими були ознаки кризи совєцького ладу і чому він був приречений.

Слухати урок – за лінком.

Учні й учениці 9 класу за цим посиланням можуть прослухати урок з української мови про безсполучникове складне речення, а саме: про розділові знаки в безсполучниковому складному реченні на прикладах з книги Зої Заґґ

Учні й учениці 9 класу за цим посиланням можуть прослухати урок з української мови про безсполучникове складне речення, а саме:

  • про розділові знаки в безсполучниковому складному реченні на прикладах з книги Зої Заґґ “Дівчина онлайн”.

9 клас 3

Також для 9 класу доступний урок з української літератури – “Борітеся – поборете! “Кавказ” Тараса Шевченка”.

Прослухати запис можна тут.

У цьому уроці вчитель

  • розбирає ідейне наповнення поеми і її структуру;
  • аналізує дійових осіб та історичний контекст твору;
  • зіставляє концепцію загарбницьких воєн Російської імперії 100 років тому й зараз.

9 клас 4

Ще один урок про творчість Тараса Шевченка для 9 класу“Цькування за позашлюбну вагітність у “Катерині” та “Наймичці” Тараса Шевченка” – можна послухати за посиланням.

На прикладі Шевченкових “Катерини” й “Наймички” учитель говорить про позашлюбну вагітність і суспільний булінг самотніх жінок ХІХ століття, які дозволили собі народити дитину. З уроку учні й учениці дізнаються:

  • хто такі “покритки” і як тогочасна мораль ставилася до таких жінок;
  • про структуру поем “Катерина” і “Наймичка”;
  • про образи головних героїнь, їхній життєвий вибір та особисті трагедії;
  • про особисту позицію Тараса Шевченка щодо “покриток”.

10 клас 1

Для учнівства 10 класу – новий урок з історії України: “Окупація України військами Німеччини та її союзників під час Другої світової. Рух опору”.

З цього можна дізнатися про таке:

  • українські землі перебували в окупації з перших днів німецько-радянської війни;
  • окуповану територію України німці поділили на дистрикт Галичину, Райхскомісаріат Україна, прифронтову зону та Трансністрію, яку передали Румунії;
  • від самого початку вторгнення Гітлер не планував жаліти чи якось ощасливлювати українців державністю;
  • війна на винищення, що її оголосили нацисти, не щадила нікого;
  • Україна також стала місцем Голокосту;
  • рух опору був неоднорідним і переслідував різні цілі: партизани боролися за повернення більшовицької влади Сталіна, січовики Бульби – за відродження УНР, а бандерівці УПА хотіли створити свій варіант української держави;
  • важким злочином стали вбивства воїнами Армії Крайової та УПА мирних українців та поляків у селах Волині.

Прослухати матеріал можна тут.

Читайте також: ““Вчися вухами”: нові аудіоуроки з української мови, літератури й історії України вже у вільному доступі”.

Зображення: ГО “Смарт освіта”


Обговорення